Google+

Verkeerd voer ? wie kent dit merk?

Over waterwaarden meten, algen e.d.

Verkeerd voer ? wie kent dit merk?

Berichtdoor Busman » Ma 09 Jul 2018 19:30

Momenteel even radeloos..... doe ik nu iets verkeerd met voeren of filteren ???
Ik heb een Messner vijverfilter Delta 7500 met borstels en japanse matten.
Hiervoor heb ik een grote regenton staan omgebouwd als vortex met een paar grote lange borstels.
Ik had verwacht dat ik de vortex een paar keer per week schoon kon maken , en de filterkamers 1 x per week of zo.
Helaas moet ik toch wel 3 keer per week alles schoon maken omdat het dan anders alles te vol en over zou gaan stromen.
Het gaat hier om een vijvertje van zo'n 6.5 a 7 kuup.
Ligt niet in de volle zon.
Hierin zitten een paar goudvissen en koi. Bij elkaar opgeteld zijn het er in totaal :
8 vissen van 10 cm , 8 vissen van 15 cm , 3 vissen van 30 cm.
Ik geef ze 2 keer per dag 15 gram voer. dit eten ze binnen 5 minuten op.Wanneer ik meer voer laten ze dit liggen.
Het voer heb ik bijlage's van toe gevoegd.
Kent iemand dit voer ?
graag tips. ( trouwens de vissen doen het goed :) )
Bijlagen
rsz_img_20180709_185240.jpg
rsz_img_20180709_185210.jpg
rsz_img_20180709_185138.jpg
Gebruikers-avatar

Busman

Re: Verkeerd voer ? wie kent dit merk?

Berichtdoor marco67 » Ma 09 Jul 2018 22:37

Je filter is te klein voor de inhoud van je vijver, het feit dat je hem een paar keer per week moet schoonmaken zegt het eigenlijk al. Ik ken het voer niet dus ik kan daar weinig zinnigs overzeggen. Het is wel zo dat het ene of het andere voer meer vervuiling geeft. Ik vind alleen de grote van de korrel vrij groot ten opzichte van de grote van je vissen. Een koi heeft geen maag dus hoe groter de korrel hoe meer er onverteerd weer uitkomt. Dat is normaal geen probleem omdat de koi’s hun eigen poep gewoon weer opeten maar als het sneller in je filter komt als dat zij het kunnen opeten vervuilt je filter alleen maar sneller.

Groeten
Marco

marco67

Re: Verkeerd voer ? wie kent dit merk?

Berichtdoor Busman » Di 10 Jul 2018 7:13

Oké bedankt voor je reactie.
Het voer was ik vergeten te melden dat ik deze ook in 4mm geef. Dit doe ik ongeveer de helft. Dus 7 gram van elk per keer.

Groetjes Busman
Gebruikers-avatar

Busman

Terug naar Water & Waterkwaliteit