Google+

Goedkoop koivoer dat water niet vervuild

Gezondheid & ziektes in het algemeen

Goedkoop koivoer dat water niet vervuild

Berichtdoor Mac » Wo 09 Mei 2018 23:12

Ik ben een leek op t gebied van koi. Hebben koivijver bij aankoop van het huis erbij gekregen.
Denk dat de vijver met vis al zo’n 3 jaar niet echt verzorgd was... we hebben filters schoongemaakt, noeuwe lampen aangeschaft en onlangs vijver verschoond en nieuwe bacterien erin om de boel op te starten. Nu is de boel weer mooi helder.
Ik ben op zoek naar koivoer dat goedkoop is en t water zo min mogelijk vervuild en natuurlijk zorgt voor gezonde visjes, maar groei en kleur in minder belangrijk voor ons. Als ze maar gezond blijven en happy zijn...
Ik ben me aan t orienteren en kijk naar merken als Primakoi en Takazumi, maar zie ook goedkoper allround voer op internet. Wil er niet teveel geld aan kwijt zijn want het is voor ons geen superliefhebberij, maar gewoon voor de leuk. En we willen zo min mogelijk vervuild water want t is wel leuk om de visjes te blijven zien natuurlijk.
Wat is voor ons een goed voer? We hebben maar 2 grote en 3 kleine koi in een aardig grote en diepe vijver.

Mac

Re: Goedkoop koivoer dat water niet vervuild

Berichtdoor mullie » Do 10 Mei 2018 11:17

Welkom mac
Coppens voer is niet zo duur
Gemiddeld zo'n 37.50€ per 15 kg
Vervuild wel iets
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Re: Goedkoop koivoer dat water niet vervuild

Berichtdoor FFF » Do 10 Mei 2018 12:24

Ik denk dat je met Hikari Staple een heel goede prijs/kwaliteit koopt.
Van goed voer heb je ook veel minder nodig.

Heel veel merken zijn van Coppens, (veel huismerken, takazumi etc) prima voer maar wat meer vervuilend. De goedkopere lijn is weer een stuk minder kwalitatief.

FFF
moderator

Terug naar Gezondheid & ziekten algemeen