Ben benieuwd
wie gaat er zijn kap er al afhalen met de tempraturen die eraan komen?
| |
![]() |
winterkap wanneer eraf
22 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
winterkap wanneer erafBen benieuwd
wie gaat er zijn kap er al afhalen met de tempraturen die eraan komen?
Re: winterkap wanneer erafNiemand. Alleen af en toe open zetten.
Re: winterkap wanneer erafWelke temperaturen verwacht je?
Ik zie de komende 2 weken nog steeds een graad of 2 s'nachts... Hier blijft de kap er op tot april/mei. Eigenlijk zo lang mogelijk tot ik weer eens buiten kan zitten en van de vissen wil genieten ![]()
Re: winterkap wanneer erafHier rond eind maart.
Wil april aanpassingen doen aan de vijver en het filter. ![]() Hoop we het ergste dan weer gehad hebben ![]() En dat de temperatuur alleen maar omhoog gaat
Re: winterkap wanneer erafIk wacht nog een paar weken. Als de dag temperatuur rond de 10 graden komt en geen extreme nacht kou meer verwacht wordt.
Ik weet dat je tot april nog koude nachten kan krijgen maar Opzich als overdag de dubbele cijfers gehaald worden is het voor hier kap eraf. Meestal begin maart. Let wel dit doe ik en hier gaat het goed maar heb je een wat kleinere vijver zal de watertemperatuur ook sneller schommelen. Met alle risico's van dien. Heb hier ook wat problemen met de middelste steunbalk van mijn polycarbonaat platen dek dus kan niet wachten om de boel weer te ontmantelen ![]() Greetz
Re: winterkap wanneer erafvandaag de halve vijver afdekking er af.
Re: winterkap wanneer erafIk was het van plan maar volgend weekend verwachten ze weer vorst moet nog even geduld hebben.
mvg leon
Re: winterkap wanneer erafIk hield de kap er altijd tot eind april/begin mei op. Het resultaat (zo min mogelijk) temperatuurschommelingen weegt voor mij zwaarder als de visjes weer beter te kunnen zien
Beetje rare zin maar jullie begrijpen de strekking wel ![]()
Re: winterkap wanneer erafHier verwacht ik ook eind maart/ begin april ivm aanpassingen aan de vijver..
Maar misschien lukt het met de kap erop.. dat zie ik tegen die tijd ![]()
Re: winterkap wanneer erafDit weekend de kap er afhalen zegt mijn gevoel. Water nu 13.5 graden. Nachttemp ca 6 graden zag ik.
22 berichten
• Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3