Google+

Info over de steur

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

Berichtdoor Budo » Wo 29 Aug 2007 11:35

Inderdaad Frans,
eigenlijk hoort een steur niet in een koi vijver.
Een koi vijver siert dan wanneer er koi in zwemmen.

Uitzonderingen daar gelaten. Natuurlijk zullen er enkele uitzonderingen zijn van hen die wel de steur een vrij leven kunnen geven.

Een steur is totaal maar dan ook een totaal andere siervis dan een koi.
Breek de dag, tik een eitje
Gebruikers-avatar

Budo

Berichtdoor iMaarten » Zo 09 Mrt 2008 10:59

gelukkig smaken verschillen... hebben al 3/4 jaar 2 steuren in onze vijver zitten en ik vind het prachtige vissen... dit voorjaar komen onze eerste koi's er in :mrgreen: er is genoeg ruimte met 25 kuub... :)
Gebruikers-avatar

iMaarten

Re: Info over de steur

Berichtdoor mike van baal » Di 06 Mei 2008 23:05

ik heb een vraag ik heb zondag een diamant steur gekocht van 60 cm en die deed het in het begin gewoon goed maar na 1 dag gaat hij recht omhoog aan de kant zitten net of hij er uit wil en vandaag kwam ik thuis en hij ging weer recht omhoog zo hoog en snel achter uit springen dat hij tegen de kant omhoog vloog wat kan dit zijn ik maak me zorgen wil hem nie kwijt is dit nog stres of is hij niet goed ik heb ook een andere steur in de vijver zitten en die doet gewoon normaal maar deze gaat tekeer ik heb een vijver van 14 m2 is toch groot genoeg wie kan me helpen mijn schoonvader heeft er ook een en die ligt regelmatig naast de vijver die blijft ook niet zitten maar dat is een andere steur die heb ik ook en daar heb ik geen problemen mee

mike van baal

Berichtdoor Jomy » Wo 07 Mei 2008 12:35

Een steur heeft zuurstof nodig, probeer het eens met luchtbolletjes in de vijver :?
Gebruikers-avatar

Jomy

Berichtdoor Steef » Wo 07 Mei 2008 19:47

weet je de temperatuur van de verkoopbak en die van je eigen vijver?
Merk zelf dat steuren ook niet zo van temp verschillen houden. . . .
Wordt de vijver ook goed belucht? zoals Jomy al zei hebben ze zuurstofrijk water nodig
Gebruikers-avatar

Steef

Berichtdoor mike van baal » Wo 07 Mei 2008 21:13

ja oke ik heb een grote filter op min vijver zitten en die geeft veel water en ook lucht en ik heb er ook een grote luchtbol in zitten het rare vind ik dat de andere steur het niet doet ik heb nu het idee dat het wel wat rustiger geworden is maar ik moet het nog zien maar lucht krijgt hij volgens mij genoeg hij ziet er goed uit en beweegd voldoende en het water ja dat weet ik niet maar bedankt voor de tip :D

mike van baal

Berichtdoor robvandoormaal » Zo 21 Dec 2008 22:56

hallo ik heb een vraagje hoekrijg je een steur tam zodat ie uit je hand komt eten??
groeten rob

robvandoormaal

Berichtdoor sicco » Zo 21 Dec 2008 22:59

Met veel geduld :fluit ik weet het niet zeker,maar er zijn dacht ik "typen"die makelijker zijn dan andere
www.discus.hobbylounge.nl
Gebruikers-avatar

sicco

Berichtdoor corrien » Ma 22 Dec 2008 0:05

heel veel geduld en steeds op de zelfde manier en plek proberen, die van ons wil steeds spelen, en het is erg leuk als een steur tam is.
ook al blijf ik het een eng beest vinden
Gebruikers-avatar

corrien

Berichtdoor marcus » Ma 22 Dec 2008 1:31

corrien schreef:heel veel geduld en steeds op de zelfde manier en plek proberen, die van ons wil steeds spelen, en het is erg leuk als een steur tam is.
ook al blijf ik het een eng beest vinden

Zoals jullie met je baeristeur (is dit de goeie?) spelen vind ik formidabel! :applaus:
Er wordt al es gezegd dat steuren over het algemeen graag hebben dat je hun neus/kin streelt, er zijn er die ervoor op hun rug gaan liggen! :P

Nou met mijn 2 diamantsteuren al heel veel geduld gehad en proberen aan te raken aan de snuit, maar dat geeft meestal enorme spetters als gevolg! :shock:
Zij zowel al jij enorm geschrokken en jij zelfs gegarandeerd zo nat als een waterkieken! :P

Het enige moment dat ik er al in geslaagd ben ze aan te raken is in het donker met de onderwaterspots aan.
Denk dat het iets te maken heeft met je lichaamsschaduw over de vijverrand... :roll: Ze zijn al es aangevallen van een reiger en denk dat de schrik er echt in zit... :roll:

Als ze je lichaam zelf niet zien, concentreren ze zich enkel op je handen, en gaan ze zelfs onderzoeken... :P
Dan ook niet schrikken als je es een zachte knauw krijgt hè! :lol:
Ze laten zich soms strelen op de rug, maar wel opletten met druk uitoefenen want dat moeten ze niet en schieten dan vliegensvlug weg! :o zal ook wel iets te maken hebben met het gevoel klem te komen zitten...Wie zij er hier dat een steur enorm traag is :?: :lol:

Ze zijn intussen beiden bijna 1m, en denk als ik ze ooit nog es moet verzorgen en uit de vijver moet halen...
ik wel meer nodig zal hebben als 1 paar handen... :roll: :oops:

Al bij al, prachtige stoere verschijningen! :omdraaien: :D

Groetjes, Marc.
Groetjes, Marc.
Gebruikers-avatar

marcus

VorigeVolgende

Terug naar Andere vissen & Kleine bewoners