Google+

Info over de steur

Bijv.Steur, goudvissen, zonnebaars, zeelt,
kikkertjes, torretjes en ongedierte, etc.

Berichtdoor David » Vr 10 Aug 2007 20:31

een steur is een bodem dier en kan geen drijvend koivoer eten (uitgezonderd voer dat tegen zijkant drijft)

het is dus van belang dat je zinkend voer heb een een steur is ook veel trager als een koi

dus dit kan het probleem zijn

David
webmaster / site admin / beheerder

Berichtdoor Manouzz » Vr 10 Aug 2007 20:38

Ik bedoelde uiteraard voeren met steurvoer. In het begin kon ik de koi's nog wel een tijdje weghouden bij het steurvoer, maar die tijd is over. Al het steurvoer wordt als door een stel varkens obgeschrokt door de koi's :)

Ik heb zojuist gevoerd door het zinkend steurvoer door een pvc buis te voeren en direct op de bodem te droppen zonder dat de koi's er meteen op af komen en het werkt!!! 8) Dus toptip Ron2810!!!
Gebruikers-avatar

Manouzz

Berichtdoor magoi » Vr 10 Aug 2007 20:41

een steur naar de oppervlakte krijgen zal je niet snel lukken

een steur is een bodem vis en zal daarom op de bodem zijn voedsel zoeken,daarom is steur voer ook altijd zinkend

het aan de oppervlakte zwemmen kan zelfs erg gevaarlijk zijn voor een steur
foto's, denk aan het maximale formaat 640 x480.
Gebruikers-avatar

magoi

Berichtdoor rimero » Vr 10 Aug 2007 23:02

hoezo bedoel je dat dat gevaarlijk is als je steur aan de rand van je vijver zwemt?mijne zwemt rond rondjes en dan van hoog naar laag en als ik bij de rand ga zitten komen niet alleen de kois maar ook de steur en zolang ik em aai zwemt ie ook niet weg
je kunt beter onder de chauffeur liggen als onder zijn wagen.........

rimero

Berichtdoor David » Za 11 Aug 2007 8:38

hoezo gevaarlijk ?

simpel de een roept miauw en de andere heeft een spitse snavel

en zoals je zelf ervaren zal hebben heb je voor een steur geen net nodig om te vangen 2 handen zijn genoeg (bij mij wel )

maar mijn steur zwemt ook graag langs randen :wink:

David
webmaster / site admin / beheerder

Berichtdoor magoi » Za 11 Aug 2007 8:51

ik bedoel dan niet dat vieze harige beest wat miauwt of wat vliegt

langs de randen zwemmen is geen probleem het op de kop zwemmen aan de water oppervlak wel

op die manier neem de steur lucht op tijdens het eten waardoor er een luchtbel in zijn maag kan onstaan,dit kan errg gevaarlijk zijn voor een steur

een steur hoort op de bodem
foto's, denk aan het maximale formaat 640 x480.
Gebruikers-avatar

magoi

Berichtdoor rimero » Za 11 Aug 2007 10:56

ok magoi klinkt idd ook heel logisch voer em ook al een hele tijd via een buis en dat werkt prima idd
heb trouwens een diamntsteur de sterlet werd een beetje erg groot schijnbaar groeit die gewoon door en de diamant blijft binnen de proporties van de vijver
en kijk ook uit met alg daar kan ie in verdrinken was er net op tijd bij na de vakantie vorig jaar nu alle alg problemen opgelost
groeten rimero
je kunt beter onder de chauffeur liggen als onder zijn wagen.........

rimero

Berichtdoor bredakoi » Ma 13 Aug 2007 21:55

David schreef:een steur is een bodem dier en kan geen drijvend koivoer eten (uitgezonderd voer dat tegen zijkant drijft)

ik heb een kleine stear van 25 cm en die is tam
alsik de koi aan het voeren ben komt hij wel eens aan zwemmen en gaat dan op zijn rug zwemmen om zo het voer te eten
hij krijgt ook gewoon uit de had te eten maar denk dat hij koi voer lekkerder vind:P

heb ook nog een zebra steur van 45 cm die doet dat niet maar die is ook nog een beetje schuw

groeten jeffrey
Gebruikers-avatar

bredakoi

Berichtdoor Manouzz » Di 14 Aug 2007 21:57

Tsja, ik heb bij meerdere mensen steuren gezien die allemaal tam zijn en naar je toe komen als je aan de rand van de vijver staat. Jammer dat ik een notoire bodembewoner getroffen heb. Ik heb ook het idee dat hij vrijwel blind is. Ik weet dat steuren weinig zien, maar demijne is echt stekeblind en reageert nergens op. Dat kan natuurlijk ook de reden zijn dat hij totaal geen interesse toont omdat hij me niet ziet.
:shock:
Gebruikers-avatar

Manouzz

Berichtdoor Gizmo » Wo 29 Aug 2007 0:22

ik zelf heb 4 steuren in de vijver gedaan bij de koi's en het gaat prima morgen ben ik van plan om ze op te meten en te kijken of ze gegroeid zijn ga er wel vanuit want de diamand steur doet het uitmuntend goed

ps van de 4 steuren heb ik 2 diamand en 2 beari steuren
Gebruikers-avatar

Gizmo

VorigeVolgende

Terug naar Andere vissen & Kleine bewoners