Google+

indeling 3-kamer filter

Vragen en opmerkingen over filters

indeling 3-kamer filter

Berichtdoor vijver4fun » Di 03 Apr 2018 19:59

Hallo

We hebben een huis gekocht waar een vijver bijzit en nu heb ik een vraag over de indeling van het 3 kamer filter, dit is na mij mening fout, maar wat is goed?

even de situatie

1. pomp
2. uv lamp
3. kamer 1 - honinggraad tot de helft en hierbovenop japanse mat
4. kamer 2 - honinggraad tot de helft en hierbovenop japanse mat
5. kamer 3 - honinggraad tot 3/4 kwart

het wordt aan de onderkant van de filter erin gepompt vanuit de UV en pomp, en in kamer 3 gaat het terug via een plantenbak/waterval de vijver in

kwaliteit water is goed.

Nu heb ik me al een beetje ingelezen en in kamer 1 zouden borstels moeten komen, zonder honinggraad, kamer 2 japanse matten en beluchting, kamer 3 ??? nog geen idee.

wie kan me helpen???

bedankt!

vijver4fun

Re: indeling 3-kamer filter

Berichtdoor Buddy » Wo 04 Apr 2018 16:00

Hoi,

Welkom hier op het forum :goed: misschien is het wat handiger om je even voor te stellen :D

Ben benieuwd waarom jij vindt dat de indeling fout is ? Water waardes zijn toch goed ?

Gr Peter

Buddy

Re: indeling 3-kamer filter

Berichtdoor freek123 » Do 05 Apr 2018 11:17

Heb eenzelfde opstelling. Borstels in 1ste kamer gehad, deze vervangen voor statisch bed met Kaldness, 2de kamer vol met Mattala-matten blauw, 3de kamer voorzien van cassettemateriaal met erboven nog een blauwe mattalamat voordat het water de vijver weer instroomt. Waarom borstels eruit gehaald......Statisch bed veel makkelijker te reinigen zonder zooi. Filterinhoud per kamer ca 250ltr. 2de kamer is belucht.
Gebruikers-avatar

freek123

Terug naar Filters