Google+

3 kamer filter omgebouwd

Vragen en opmerkingen over filters

3 kamer filter omgebouwd

Berichtdoor Rudink » Wo 15 Nov 2017 21:33

Goedenavond allen,

Ik heb een 3 kamer filter achter mijn 8,5 kub koi vijver zitten. Nu heb ik in kamer 1 matten en borstels zitten en in kamer 2 een statische bed en in kamer 3 een bewegend bed. Kan ik kamer 1 aanpassen zodat ik niet altijd de borstels en matten met veel water hoef schoon te maken.

Gr Ronnie
Gebruikers-avatar

Rudink

Re: 3 kamer filter omgebouwd

Berichtdoor Buddy » Do 16 Nov 2017 11:23

Hoi Ronnie, ombouwen kan altijd, echter verplaats je het probleem . De borstels vangen het grove vuil nu af en dat krijg je nu in je statisch bed. Wat ik zou doen is een vortex creëren, hier heeft het meeste grove vuil om te bezinken. Dan een statisch bed ( wel door lucht te kunnen spoelen) dan voor biologisch gedeelte een bewegend bed. Eindig in jou filter met Japanse mat voor fijn filtering. Het schoonhouden vh filter ligt aan de visbezetting en omgeving. Let op , een statischbed niet te vaak spoelen anders is de werking minder.

Buddy

Berichtdoor Rudink » Do 16 Nov 2017 12:22

Bedankt voor je antwoord,

Ik heb ook nog een zeef met filter thuis staan kan ik deze er ook voor zetten?

Zie link deze heb ik van internet gehaald maar ik heb de zelfde http://i26.tinypic.com/294kj6r.jpg
Gebruikers-avatar

Rudink

Berichtdoor Buddy » Do 16 Nov 2017 15:05

Dat kan zeker als het allemaal 110mm is echter krijg je al het vuil in jou zeef en die moet regelmatig (elke dag) schoonmaken. Hoeveel micron is deze ? Ik denk dat deze te fijn filtert om
deze begin in de lijn te zetten. Dus ik zou met een vortex, dan statisch bed, zeef, bewegend bed en daarna Japanse mat proberen.

Buddy

Berichtdoor rene en sylvia » Vr 17 Nov 2017 8:33

Ik heb jaren met zo'n zeef gewerkt in plaatst van borstels.
Werkt goed alleen iedere dag even schoonmaken.
Ik deed hem onder de kraan en even een oude afwas borstel er over heen of afspuiten.
Is veel makkelijker en minder smerig werk dan borstels.
vijver 24m3 - 2x bodem drain 1x skimmer -trommelfilter- 1 pomp naar 5 kamer en 1 pomp naar 4 kamer
Gebruikers-avatar

rene en sylvia

Terug naar Filters