Google+

Trommelfilter op airlift

Vragen en opmerkingen over filters

Re: Trommelfilter op airlift

Berichtdoor marco67 » Vr 11 Aug 2017 0:33

@fred

Ook dat gaat bij mij niet werken, ik kom daar niet meer bij zonder mijn hele vijver leeg te halen. Mijn vijver is een halve cirkel met rondom een ondiepte van 50cm en de overloop van diep naar ondiep is een schuine kant en de buis volgt die schuine kant ik ga dus met een 45 graden bocht omhoog. Maar buiten dat ik zou ook niet weten waar ik zo snel het water kan dumpen het riool ligt bij mij 130 cm hoger en mijn langste buis is ongeveer 20m dan praat je dus over 200liter water alleen in de buis. Bij de volgende vijver ga ik het anders doen dan ga ik werken met een collector put. Dan kunnen de bodem drains daar met zonder bochten op aangesloten worden en dan vandaar de trommel in of wat ik eigenlijk wil is een schijfzeef die hebben ze bij de waterzuivering ook en dan kan je van grof naar fijn zeven en kan mijn laatste schijf 20mu zijn. Maar goed dat is toekomst muziek dan moet ik eerst verhuizen want hier ga ik zo'n grote operatie niet meer doen.

Groeten
Marco

marco67

Re: Trommelfilter op airlift

Berichtdoor WvD » Za 12 Aug 2017 13:54

even voor de vraag van fredL

Ja ik heb ook een easy drum op airlift.
aanvoer van 1x 110 en 1x 50
doorvoer naar bwb 1x 110 en 1x 110 naar trickle boven het bwb
daarna met 1x 125 naar de lift.
De problemen die ik heb zijn:

Water bij vullen, door het spoelen zakt het vijver water en moet er gevuld worden . dit kan je op meerdere manieren doen.
OA een wc vlotter of een tijd klok die dagelijks een bepaalde tijd open staat.

Vlotter afstelling. dit ivm het wisselen van water hoogtes

Te weinig aan voer van water reken maar 10 tot max 12m3 per uur voor een 110 leiding.

ik heb een bocht na mijn airlift zitten wat ook veel stroming tegen houd.

Een airlift op een trommel kan heel goed maar door dat een lift niet van opvoern houd wil je de vlotter zo hoog mogelijk hebben maar dit kost meer water wat dagelijks bij gevuld moet worden.

Persoonlijk zou ik ook even eens kijken naar een aquaforte hf pomp die hebben weinig opvoer hoogte maar de lichtste doet wel 16000 met 65 watt
dit geeft je een meer stabiele flow.
maak je een collector dan kan je deze altijd wisselen met een lift.

voordelen van een lift zijn weer extra o2 en je hebt een eiwit afschuimer

WvD

Vorige

Terug naar Filters