Google+

Trommelfilter op airlift

Vragen en opmerkingen over filters

Re: Trommelfilter op airlift

Berichtdoor FredL » Ma 07 Aug 2017 23:26

Bericht stond er dubbel.

FredL

Berichtdoor chrisvvliet » Di 08 Aug 2017 18:33

Dus door het wegpompen van je water komt het niveau na de trommel 5 cm onder het water peil en bij een vieze trommel 10 cm. Bedoel je met het dieper zetten van de bwb dat je de bak zelf wat dieper maakt of hem een paar cm lager als de trommel zet. Als het bij meerdere mensen al goed werkt dan moet dit bij mij ook lukken.
Alleen heb je nu geen gegevens van hoeveel water je verpompt.
Misschien is het geen probleem dat je niet weet hoeveel water je verpompt als je er maar genoeg stroomt dat er niks in je bodemdrain leiding achter blijft

chrisvvliet

Berichtdoor chrisvvliet » Di 08 Aug 2017 20:40

Geen vuil in je leiding wat eventueel op kan hopen

chrisvvliet

Berichtdoor FredL » Do 10 Aug 2017 0:36

Achteraf had ik de bak van het BWB best een cm. of 20 lager kunnen zetten. Onder de Easy Drum heb ik nog een bak waar ik de bodemdrains, kortstondig, kan flushen.

FredL

Berichtdoor marco67 » Do 10 Aug 2017 15:48

chrisvvliet schreef:Geen vuil in je leiding wat eventueel op kan hopen

Vuil hoopt zich altijd op in je leidingen, zeker in het stuk wat gravity staat.
Ik moet hier 1 a 2 keer per jaar de leidingen van mijn bodem drains met de hoge druk schoonspuiten als ik mijn flow wil houden. Ik heb hier 3 bodem drains elk doet ongeveer 17m3 en heel langzaam slippen ze dicht en gaat mijn trommel dus steeds vaker spoelen. Als ik de leidingen weer heb schoongespoeld dat kan ik een paar weken met 60m3 flow draaien maar al snel moet ik terug naar 50 anders staat de trommel elke 5 min te spoelen omdat de aanvoer het nauwelijks bij kan houden.
1 van de grootste problemen met het leiding werk is het stuk wat je omhoog moet daar blijven altijd steentjes liggen (vraag me niet waar die vandaan komen ik weet het ook niet het ze zijn van een andere soort als die ik op het pad heb liggen) en sla je er met een riool rat door gaat spuit je ze wel weg. Dus zorg dat je er altijd gemakkelijk met de hoge drukspuit door kan.
Even een tip ik kom hier met de rioolrat door 3 bochten daarna loopt hij vast. Dus heb je meer als 3 bochten zorg dan dat je ergens een sluitstuk hebt.

Groeten
Marco

marco67

Berichtdoor marco67 » Do 10 Aug 2017 19:36

Grrrr auto correctie, ik bedoelde een spuitstuk en geen sluitstuk

Groeten
Marco

marco67

Berichtdoor chrisvvliet » Do 10 Aug 2017 20:27

Ik zal alles van te voren goed uit tekenen zodat ik alle punten mee kan nemen . Mocht ik nog ergens mee zitten dan zal ik mijn vragen nog stellen.

chrisvvliet

Berichtdoor FredL » Do 10 Aug 2017 20:40

Of je leidingen van de drains aan het eind voorzien van een T-stuk. Kun je de leidingen flushen.

FredL

Berichtdoor marco67 » Do 10 Aug 2017 21:05

FredL schreef:Of je leidingen van de drains aan het eind voorzien van een T-stuk. Kun je de leidingen flushen.

Sorry Fred, maar dat werkt niet ik draai op de maximale flow van een 110 leiding dus met flushen gaat er niet meer water doorheen. Ik laat elke week de leidingen al schrikken door de kraan even snel dicht en weer open te zetten en dan komt er een boel troep uit de leiding maar niet alles. Plus ik kan mijn pomp harder zetten als dat de leidingen aan kunnen dus dat zou het zelfde zijn als flushen. Ik heb echt de rioolrat nodig als ik 50m3 wil blijven draaien.

Groeten
Marco

marco67

Berichtdoor FredL » Do 10 Aug 2017 23:26

marco67 schreef:
1 van de grootste problemen met het leiding werk is het stuk wat je omhoog moet daar blijven altijd steentjes liggen (vraag me niet waar die vandaan komen ik weet het ook niet het ze zijn van een andere soort als die ik op het pad heb liggen)

Marco

Misschien heb ik het verkeerd geschreven, of begrijp jij mij verkeerd, maar VOOR de buis verticaal gaat een T-stuk plaatsen. Dan flush je de steentjes e.d. uit je systeem.

FredL

VorigeVolgende

Terug naar Filters