Google+

Wat voor soort filter?

Vragen en opmerkingen over filters

Wat voor soort filter?

Berichtdoor Steffmeister » Ma 17 Jul 2017 9:08

Hi All,

Ik kan een filtersysteem overnemen, maar ik zou zo niet weten wat voor soort systeem het is.
Iemand enig idee wat voor soort systeem het is, en hoe het e.e.a. werkt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steffmeister

Re: Wat voor soort filter?

Berichtdoor Fr3ddy » Ma 17 Jul 2017 10:32

Lijkt me een soort buisfiltersysteem. Zal best prima werken.. maar gezien de diameter van het leidingwerk niet met een hoge flow.

Ik weet niet wat voor vijver je hebt.. maar persoonlijk zou ik even verder kijken.

Fr3ddy

Berichtdoor marco67 » Ma 17 Jul 2017 11:01

als ik het zou moeten gokken zou ik zeggen dat dit reactor kamers zijn voor een ozon instalatie.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor Steffmeister » Ma 17 Jul 2017 11:30

marco67 schreef:als ik het zou moeten gokken zou ik zeggen dat dit reactor kamers zijn voor een ozon instalatie.

groeten
marco

Zou dan dat kastje rechts op foto 3 de ozongenerator kunnen zijn?

Steffmeister

Berichtdoor marco67 » Ma 17 Jul 2017 13:39

zou kunnen maar dat is heeeeeel erg gokken, waarom bel je de verkoper niet even die zal het je prima kunnen uitleggen dat is beter als dat wij met zijn alle zitten te gokken.
Mocht het een ozon instalatie zijn en je wilt hem kopen verdiep je er dan eerst goed in. ozon is niet zalig makend en fout aangesloten uiterst gevaarlijk. om je even een idee tegeven ik heb een ozon instalatie met een 10gr generator op een vijver van 140m3 de generator draaid elk uur ongeveer 10min om de redox goed te houden, maar 24uur per dag heb ik de zuurstof generator draaien (mag ook een luchtpomp zijn) zowel de zuurstofpomp als je waterpomp moeten voldoende capaciteit hebben. als deze installatie is gebouwd voor een 20m3 pomp kan je er niet zomaar een 10m3 pomp aanhangen. ook de redox elektrode (voor het meten van je water) behoor je elk jaar te vervangen.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor Steffmeister » Ma 17 Jul 2017 15:44

Dat is het juist. De verkoopster heeft er geen verstand van. Die kon mij niet vertellen hoe het e.e.a. werkt of wat voor filter het is, of hij compleet is etc...

Steffmeister

Berichtdoor marco67 » Ma 17 Jul 2017 16:34

Nou dan is het toch simpel, gewoon niet doen.

marco67

Berichtdoor Steffmeister » Ma 17 Jul 2017 19:19

Ben wezen kijken.. Ziet er heel goed uit, alleen ze konden mij niet vertellen hoe het e.e.a. werkt. Dit was al geïnstalleerd toen het huis werd gekocht.
Ook was het voor mij niet helemaal duidelijk.
Het komt rechts binnen gaat door de UV (welke ook dmv bypass omzeild kon worden) en wordt daarna gesplitst in de 3 (of 6 buizen). Het gaat van boven er in en gaat daarna door de 110 naar de vijver retour.
En dan is het de vraag.. wat voor filtermateriaal in de buizen zit. Zijn het een soort tricklefilters?
Naast de uv zit nog een dikkere buis met een slang er op. Wat dit was kon in niet achterhalen. Het metertje wat er op zat was voor de temperatuur. Lijkt mij dat er daar een heater op heeft gezeten.
De prijs leek me enigzins wel redelijk... € 150,-

Steffmeister

Berichtdoor marco67 » Ma 17 Jul 2017 19:30

Als het een ozon reactor is dan zit er niks in.
Kijk is hier http://jankoi.nl/ozonreactor/#ozonreactor
Ik zie daar toch enige gelijkenis

marco67

Berichtdoor Steffmeister » Ma 17 Jul 2017 19:58

Het was volgens mij geen ozon. Er was niets verder wat er op leek. Het kastje rechts op de foto was enkel een schakelkast voor elektriciteit. Of het e.e.a. moet allemaal al weggehaald zijn, en dat dit is blijven zitten.

Steffmeister

Volgende

Terug naar Filters