Google+

Filtermedia Statisch bed

Vragen en opmerkingen over filters

Filtermedia Statisch bed

Berichtdoor Teun » Za 06 Okt 2012 10:25

Hallo,

Zoals in een ander topic al gezegd. Ik ben bezig met een vijver te maken "koi-ready". Echter komt er, een klein filter lijn en sarasa en Shubukins in. Dus wil ik 1 filter ton maken, voor een statisch bed, planten in de vijver en UV lampen. Meer nog niet!

Op alle webshops e.d. lees ik filtermedia geschikt voor bewegend bed. Maar dat moet ik dus niet hebben.

Mijn vraag welk filtermedia kan ik het beste in mijn ton gooien? Het wordt zo'n blauw 200 L vat. dat ik ga ombouwen tot filter

Alvast bedankt voor de reacties

Teun

Re: Filtermedia Statisch bed

Berichtdoor marcelcelke » Za 06 Okt 2012 10:36

Filtermedia voor bewegend bed is drijvend medium en dus ook geschikt voor statisch bed.
zwaar beluchten van een statisch bed doe je voor dat je het vuil eruit gaat spoelen,zinkend medium krijg je niet door elkaar geschud en wordt het vuil er dus niet uitgehaald,met verstopping tot gevolg.

voor statisch bed is kaldness K1 en imitatie's hiervan geschikt zoals bioflow,de kleur van de "tandwieltjes" maakt daarbij niet uit.
wel is het beter dat het niet te makkelijk plat gaat,sommige imitatie zijn zo zwak dat er van wieltje geen sprake meer is.

gr.marcel

marcelcelke

Berichtdoor Teun » Za 06 Okt 2012 12:13

Kijk dat is een heldere uitleg. Dankje marcelekke...

Dus Kaldness KNS is ook goed (iets voordeliger dan K1)

Teun

Berichtdoor marcelcelke » Za 06 Okt 2012 16:36

Ja, KNS kan ook.....er zijn meerdere imitatie's van K1, zoals bioflow en og wat van die namen..
allemaal ringen met wat tandjes,de een heeft iets meer oppervlak dan de ander, in de regel maakt het niet zoveel uit ( behalve de prijs dan )

groetjes

marcelcelke

Terug naar Filters