Google+

Aquaforte Sieve zeefbocht filter

Vragen en opmerkingen over filters

Aquaforte Sieve zeefbocht filter

Berichtdoor Oldtimer » Wo 24 Jul 2019 15:37

De opstelling van mijn 5 kamerfilter wordt graffiti

Omdat ik twee skimmers in de wanden bouw wil ik de skimmers over een apart filter laten lopen en zag een aquaforte sieve filtertje op Marktplaats staan. En dacht dat is mooi dan kan ik die gebruiken voor mijn Skimmer lijn.

Ter informatie, al mijn leidingen in de filterkamer komen uit de grond, alles loopt onder het beton door naar de filterkamer.

Ik had het natuurlijk van te voren moeten bekijken maar volgens de beschrijving van een Sieve moet deze boven de vijver worden opgesteld.
Met alle leidingen werk ik met 110mm en vind ook die aansluitingen een beetje niks eigenlijk. Een inlaat (in de Sieve) van ruim 32mm verwerkt naar mijn idee nooit die twee maal 110mm vanaf de skimmers.

Wie kan mij advies geven. Kan ik dit ding gebruiken? in een Graffiti opstelling, of gaat dat hem niet worden?

Oldtimer

Re: Aquaforte Sieve zeefbocht filter

Berichtdoor Megalodon » Do 25 Jul 2019 13:23

Goedendag,

Welke sieve is het, ik heb een ultrasieve 3 en deze moet op gravity.
Zijn verschillende versies van maar de mijne heeft 2 x 110 in en 1 x 63 mm uit.
Ik heb er een bodem drain opzitten met aansluiting 110 mm en 1 skimmer 110mm.
Ik denk dat als je wil op de ene skimmer van mij wel met twee schuiven naar twee kan uitbreiden.

Mvg

Bjorn

Megalodon

Re: Aquaforte Sieve zeefbocht filter

Berichtdoor marco67 » Di 30 Jul 2019 2:43

is het zo'n groene sieve ? zoja dan is hij inderdaad pomp gevoed op de 32mm aansluiting. maar ik raad je aan om hem dan niet te gebruiken alle troep gaat dan eerst door je pomp heen en als je hem aansluit op de skimmers heb je niks wat je schoepen beschermd tegen grote stukken. heb er ooit 1 gehad maar die dingen zijn redelijk kansloos

groeten
marco

marco67

Terug naar Filters