Google+

Wat is dit voor parasiet?

Microscopie is het bekijken van een preparaat met behulp van een microscoop. in dit onderdeel kunnen we ervaringen met elkaar delen

Re: Wat is dit voor parasiet?

Berichtdoor dodo147 » Vr 05 Okt 2012 18:14

Hallo met dominique dit gaat apsoluut niet over deze forum maar ik vraag het tog wie heeft intresse in heel wat vis ik wilt me visbestand uitdunnen ik heb er te veel inzitten ik woon in oosterhout noord brabant :goed:

dodo147

Berichtdoor marcel 70 » Vr 05 Okt 2012 18:43

dodo schreef;
Nou eigenlijk is het een trouwmaties iets ik zal je vertelen wrm ik had 2 jaar geleden ik had niet zoveel verstand van koi.s het was zo ze waren aan het springen en schuuren ik dacht dat dat juist goed was ik dacht dat is koi eigen tot dat ik de ene doode koi naa da andere doode koi schepte ik dacht hoe kan dat nou tot dat ik naar me dealer ging en hij zij dat het parasieten waren door die papasieten had ik wel al me vissen kunnen begraven van daar dat ik dat uit voorzorg gebruikt snap je me nou en nu heb ik ongeveer voor 2/5 duizend zwemmen vandaar groetjes dominique
daarop schreef ik;
na een paar maal lezen begreep ik je laatste tekst.......
ik heb ook een paar duurdere koitjes(ik heb er zelf die per stuk meer zijn dan je hele populatie bij elkaar) maar ik zal nooit medicatie preventief gebruiken.
dit is onzinnig en amaturisme pur sang.men gaat immers ook vandaag geen paracetamol gebruiken voor als je volgende week misschien hoofdpijn hebt.
over medicatie gebruik mag men niet lichtzinnig over denken.alleen gebruiken als nodig.

men kan ook halamid gebruiken voor trichodina.

wdecocq schreef:
wat heeft dit er eigenlijk mee te maken???
ieder zijn koi ieder zijn hobby...of het nu een koi is van 10 of van 1000 euro.
volgens mij vergeet je dit soms...

voor mij heeft geld/prijs er niks mee te maken,maar voor dodo.
hij schreef dat hij een nare ervaring heeft en omdat hij koi heeft terwaarde van ongeveer €2500 in de vijver hij geen risico meer lopen wilt en daarom preventief behandeld.
ik schrijf daarop dat ik koi heb die duurder zijn dan zijn gehele populatie maar zelfs dat voormij dan geen rede is om preventief te behandelen.....
ik snap jou opmerking zowiezo niet dit is de eerste maal hier op het forum dat ik iets los laat over een prijs.
had je wel alles gelezen of gesnapt voordat jij deze op de man gespeelde opmerking plaatste :kofie :fluit .
adieë wa,marcel
voor die niet weet waar hij naar toe wil, zijn alle wegen goed.

marcel 70

Berichtdoor Harrie11 » Vr 05 Okt 2012 19:18

hoi wdecocq,

ff het hele topic doorlezen dan begrijp je dit denk ik wel, het gaat helemaal niet om de prijs zoals je denkt.
Gebruikers-avatar

Harrie11

Berichtdoor wdecocq » Vr 05 Okt 2012 21:29

@marcel,

dat wat je schreef kwam in ieder geval (in mijn ogen) kleinerend over.
ik kan nog wel enkele dingen schrijven maar dat doe ik niet in dit topic.
mocht je enkele quotes willen dan stuur ik je die wel in een pb.

begrijp me niet verkeerd, ik weet door jou alle goed bedoelde antwoorden
op vragen van leden dat je veel verstand hebt van de hobby.
in ieder geval bovengemiddeld.
maar soms mag je van mij (niets moet) mensen en hun koi in hun waarde laten.

wouter
kalm an en rap wat......!!!
Gebruikers-avatar

wdecocq

Berichtdoor wdecocq » Vr 05 Okt 2012 21:30

Harrie11 schreef:hoi wdecocq,

ff het hele topic doorlezen dan begrijp je dit denk ik wel, het gaat helemaal niet om de prijs zoals je denkt.

heb ik zeker gedaan. en vooral als ik op een topic ga reageren...
kalm an en rap wat......!!!
Gebruikers-avatar

wdecocq

Berichtdoor Bazaki » Vr 05 Okt 2012 23:43

Hallo beste discussie mensen ;-)

Vanmorgen ben ik bij G&D koi in Dalen geweest.
Daar vertelde een medewerker mij dat ik het beste kp kon gebruiken. Aangezien fmc 50 minder goed zou werken.
Alparex was een goed alternatief maar na enig aarzelen toch maar de kp mee genomen.
Alles is goed gegaan. Het was 2x nodig om kp aan te vullen omdat het water bruin begon te worden.

Vanavond was het moeilijk te zeggen of de koi er beter op was geworden. De komende dagen de vijver maar goed in de gaten houden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Bazaki

Berichtdoor marcel 70 » Za 06 Okt 2012 2:05

wouter jij leest dingen die niet geschreven worden .zelf harrie 11 wijst je erop dat jij dit niet goed begrijpt.maar je wilt per se je gelijk halen.je wilt zelfs zaken uitspitten uit het verleden die er niks mee van doen hebben.dan denk ik men kan zich het leven ook moeilijk maken.je hebt het over koi en mensen in zijn waarde laten.jij verpest dit topic met een reactie die niets te doen heeft met het oorspronkelijke onderwerp.het ging over medicatie gebruik en trichnodina en jij komt met een persoonlijke aanval.deze aanval is ook nog eens ongegrond omdat jij niet begrijpt wat ik bedoel te zeggen.

ondanks dat het waarschijnlijk doelloos is zal ik het nog eens proberen uit te leggen.voor mij heeft dit totaal niks te doen met de waarde van de koi.
dodo opperde dat hij traumatische ervaringen heeft gehad door koi sterfte en omdat zijn populatie ongeveer 2500 heeft gekost wilt hij hier geen enkel risico mee lopen .dit is de rede voor hem dat hij preventief behandeld in het voorjaar en najaar.
ik zei daarop dat ik sommige koi heb die even veel kosten dan zijn hele populatie maar dat dit voor mij ook geen rede is om ze te behandelen als er niks aan de hand is.
men moet behandelen als er iets aan de hand is.en niet de koi preventief behandelen omdat ze duur zijn......
een koi van 5 euro verdiend dezelfde behandeling dan een koi van 1000
als het nu nog niet duidelijk is voor je wil jij het gewoon niet snappen.
ik hou er nu over op want dit wordt nu langzaam belachelijk.......als je nu eens minder op mij let en wat nuttige info schrijft over medicatie gebruik of ziekteleer heeft iedereen er iets van.nu bevuil jij het topic

en nu weer waar het over gaat.
adieë wa,marcel

marcel 70

Berichtdoor dodo147 » Za 06 Okt 2012 10:38

Oke bazaki goed om te horen jah er zijn zoveel mideltjes voor deze parasiet hou ons op de hoogte hoe het met je koi.s gaat wat heb je alemaal voor een kois en hoe groot heb je foto.s van de koi.s ik ben wel nieuw schierig wat je in je vijver heb zwemen

mvg dominique :goed:

dodo147

Berichtdoor dodo147 » Za 06 Okt 2012 10:43

En mensen willen julie nou ophouden met die discusies en elkaar naar meneden hallen ik krijg er hoofdpijn van :wink:

mvg dominique

dodo147

Berichtdoor marcel 70 » Za 06 Okt 2012 17:49

dodo147 schreef:En mensen willen julie nou ophouden met die discusies en elkaar naar meneden hallen ik krijg er hoofdpijn van :wink:

mvg dominique

marcel 70 schreef:ik heb ook een paar duurdere koitjes maar ik zal nooit medicatie preventief gebruiken.
dit is onzinnig en amaturisme pur sang.men gaat immers ook vandaag geen paracetamol gebruiken voor als je volgende week misschien hoofdpijn hebt.
over medicatie gebruik mag men niet lichtzinnig over denken.alleen gebruiken als nodig.

dan is nu de tijd gekomen om paracetamol te nemen......
wordt de strekking van het verhaal toch duidelijk.preventief behandelen heeft geen doel.behandelen alleen indien nodig.nu heb je hoofdpijn dan kun je nu paracetamol nemen.als je verleden week paracetamol genomen had zou je toch vandaag hoofdpijn hebben gehad. :lol: :stu
adieë wa,marcel

marcel 70

VorigeVolgende

Terug naar microscopie