Google+

Doe ik het goed ???

Microscopie is het bekijken van een preparaat met behulp van een microscoop. in dit onderdeel kunnen we ervaringen met elkaar delen

Re: Doe ik het goed ???

Berichtdoor Mrclbrpt » Di 22 Mei 2012 19:37

Mag ik vragen welke dosering je gebruikt heb met de flubenol?
omdat er tegenwoordig een veel hogere dosis gebruikt word dan wat jaren terug ( nu meestal 8gr./1000l)
Denk dat misschien daarom je goudvis er minder goed tegenkan.
Gebruikers-avatar

Mrclbrpt

Berichtdoor jeroen evers » Do 24 Mei 2012 17:49

Hoi,

Helaas heeft de goudvis het niet overleefd. De dosering is door Maarten afgewogen. De eerste dosis weet ik dus niet. De tweede dosis, 1 week later, was 7 gram per kuub. Deze heb ik zelf nagewogen voordat ik deze gebruikte.

Groeten Jeroen

jeroen evers

Berichtdoor JR-koi » Vr 01 Jun 2012 23:41

Huidworm is te herkennen aan een baby huidworm die hij draagt en de kieuwworm aan de zwarte stipjes en heeft iets meer aftakking aan staartzijde dan de huidworm die uit mijn hoofd er twee heeft. Kieuwwormen kunnen ook bij de borstvin of andere plekken zitten ze zijn dan onderweg naar de kieuwen.

Als je na behandelen een nieuwe vis geplaatst heb kan er weer nieuwe wormen ontstaan anders zou het na twee behandelen schoon moeten zijn.

Hoop voor je dat alles nu weg is

jeroen evers schreef:Uhhmmm ..... Maarten had het over wormen en had een afstrijkje bij de rugvin gemaakt. Daarop zag hij de wormen. Ik heb zelf de wormen ook mogen bekijken. Omdat het afstrijkje bij de rugvin gemaakt werd heb ik de conclusie van huiswormen getrokken. Dit zal dan een foute conclusie van mij zijn

Maarten heeft toen met flubenol behandeld en flubenol achter gelaten. Wat hij achter liet moest ik 7 dagen later in de vijver doen.

Ik durf dus niet 100% zeker te zeggen of het huid of kiew wormen waren.
Ik heb, gezien de kennis van Maarten, gewoon zijn instructies opgevolgd.

JR-koi

Vorige

Terug naar microscopie