Google+

cursusje microscopie

Microscopie is het bekijken van een preparaat met behulp van een microscoop. in dit onderdeel kunnen we ervaringen met elkaar delen

zo'n cursusdag

Heb ik niet (meer) nodig..
5
21%
Lijkt me wel wat en kan me helpen, ik zou me opgeven.
18
75%
rot op met je initiatief?(Moderator, verwijderen!!)
1
4%

Aantal stemmen : 24

cursusje microscopie

Berichtdoor HookedonKoi » Do 09 Feb 2012 9:40

Ik heb een idee..
ik weet niet eens of er animo voor is maar ik wil dit wel voorstellen.
Aangezien ik redelijk wat ervaring heb met allerhande microscopen en het erg leuk vindt om een dag over koi en microscopen te babbelen denk ik eraan een cursusdag te organiseren voor een man of 15 max.

Ik denk dan aan mensen die net een microscoop gekocht hebben of die moeite hebben met het gebruik van hun mic. Het maakt mij niet uit of je net weet wat een tosai is ofdat je de beste tategoi in Japan eigenhandig kan herkennen. Met betrekking tot mics kan ik helpen.

Wellicht kunnen de deelnemers hun eigen mic meenemen, kan ik ze ook nog een beetje schoonmaken tussendoor.
Ik wil een kort stukje theorie geven over de werking van mics en dan een stuk praktijk.
invulling precies heb ik nog niet over nagedacht?
Misschien dat een van de ervaren moderators me kan en wil helpen die dag?
Lokatie ed? (ik wil dit voor de fun doen, misschien dat de koffie en een koekje betaald moet worden..)
(als maar 5 mensen dit willen kan het bij mij thuis wel.)

eerst lanceer ik het idee eens...
wat vinden jullie hiervan?
Gebruikers-avatar

HookedonKoi

Re: cursusje microscopie

Berichtdoor marcel 70 » Do 09 Feb 2012 15:51

lijkt me een leuk initiatief voor mensen die willen beginnen met een microscoop.
mooi van je dat je er tijd wilt insteken.

goed plan .maar niks voor mij...........
is natuurlijk wel lastig om op die dag voorbeelden te kunnen laten zien van costia,stip of wormen.
adieë wa,marcel
voor die niet weet waar hij naar toe wil, zijn alle wegen goed.

marcel 70

Berichtdoor koi addict » Do 09 Feb 2012 17:50

lijkt mij wel leuk.

hangt er natuurlijk wel vanaf waar de lokatie is. :goed:
Wat de mens kan bedenken en geloven, dat kan bereikt worden. Napoleon Hill 1883 -1970.
Gebruikers-avatar

koi addict

Berichtdoor HookedonKoi » Do 09 Feb 2012 18:00

ik zal idd niet alle voorbeelden kunnen laten zien, het voornaamste is dat ik de deelnemers bekend maak met hun eigen microscoop, ik heb voorwerpen voldoende op het werk welke ik kan gebruiken en vergelijkbaar zijn aan de koi parasieten. ik heb zooo vaak al mensen geholpen met de koi parasiten zoeken, vrijwel altijd is het probleem dat ze hun mic niet kennen, en daarna dat de grootte van de objecten niet goed ingeschat wordt. ik ben ervan overtuigd dat iedereen een parasiet van een foto kan herkennen, als je de mic goed insteld, kun je deze beelden ook door de mic zien.
tsja, lokatie hangt van aantal deelnemers af.

Ik verwacht idd niet de verschrikkelijk ervaren hobbyisten Marcel :mrgreen:, maar goed dat je meedenkt.
Gebruikers-avatar

HookedonKoi

Berichtdoor Koelkastje » Do 09 Feb 2012 18:46

Dit vind ik ook wel interessant. Ga binnenkort ook kijken voor een microscoop . Dus is het altijd fijn als iemand je een lesje daarin geeft :stu
Mzzl patrick

Koelkastje

Berichtdoor pieter s » Vr 10 Feb 2012 13:37

Goed initiatief. Vorig jaar ook een microscoop aangeschaft, maar ermee werken valt nog tegen. Ga me daarom ook zeker opgeven als het zover is.

pieter s

Berichtdoor paul01 » Vr 10 Feb 2012 21:22

koi addict schreef:lijkt mij wel leuk.

hangt er natuurlijk wel vanaf waar de lokatie is. :goed:

zeker een leuk idee ik denk dat de lokatie omgeving boxmeer is
groet paul
42kub HDPE vijver trommelfilter 40micron 2x BWB 1x SB 2x blue eco 240 2x hailea hi blow120 en UB60
Gebruikers-avatar

paul01

Berichtdoor HookedonKoi » Za 11 Feb 2012 20:58

Voor de mensen die bij zaanstad in de buurt wonen is al een commercieel alternatief langsgekomen zie ik? of deze timing toevallig is weet ik niet maar het is een kans voor mensen die het snel willen leren denk ik.

ik heb hier tot nu toe 3 mensen die op de poll ingevuld hebben dit te willen volgen, dus storm lopen doet het nog niet..
Gebruikers-avatar

HookedonKoi

Berichtdoor David » Zo 12 Feb 2012 13:53

is toevalig ik heb hele lijst cursussen gekregen die online zijn gezet deze cursussen staan al sinds begin dit jaar geplant
groet David.

David
webmaster / site admin / beheerder

Berichtdoor ElleRt » Ma 13 Feb 2012 15:08

Ik heb vorig jaar een microscoop gekocht en dacht het me via indernet wel eigen te kunnen maken.
Maar dit valt erg tegen. Ik heb een paar keer wat geprobeert met oa strijkjes van de vijverwand..

Helaas is Boxmeer voor mij wel helemaal de andere kant van het land. Als het iets centraler zou worden gehouden zou ik zeker interesse hebben.
vijver.dirkkuipers.nl
auto.dirkkuipers.nl
Gebruikers-avatar

ElleRt

Volgende

Terug naar microscopie