Google+

Koi schudt kop en blaast bellen

Gezondheid & ziektes in het algemeen

Koi schudt kop en blaast bellen

Berichtdoor renslmf23 » Zo 10 Mei 2020 22:17

Hoi allemaal,

Eén van mijn koi’s doet de laatste twee dagen een beetje raar. Ik ben sinds twee weken weer volledig aan het voeren. Alle koi’s eten gewoon goed, maar eentje doet nu dus raar. Als hij(of zij, geen idee) wat heeft gegeten, schudt ie met zijn kop en slaat ie een soort van op het water. Daarna zwemt ie naar beneden en blaast ie bellen door zn kieuwen. De andere koi’s doen het niet. Het gaat om een koi van ongeveer 50-60 cm en van 6-7 jaar oud. Kunnen het parasieten zijn? De koi eet verder gewoon goed en is meestal één van de eerste die gaat eten. Verder doet ie gewoon normaal, alleen bij het eten vertoont de koi dus raar gedrag. De kieuwen staan verder niet open ofzo en zijn op het zicht ook niet beschadigd. Er zit wel een redelijke hoeveelheid draadalg in de vijver. De vissen vinden het leuk om het van de wanden af te trekken, dus misschien zit er een stukje draadalg vast in zn kieuw? Ik houd mijn koi’s echt heel hobbymatig, dus ik weet er eigenlijk te weinig van af. Graag hoor ik van jullie advies.

Met vriendelijke groet,

Rens van Breukelen

renslmf23

Re: Koi schudt kop en blaast bellen

Berichtdoor Buddy » Ma 18 Mei 2020 22:47

Dat is moeilijk te zeggen wat jou koi heeft. Koi kan last hebben van zijn keeltanden echter neig ik meer naar kieuw worm. Dit kan je door middel van een afstrijk te weten komen. Ga nooit zomaar een geneesmiddel toevoegen.

Buddy

Terug naar Gezondheid & ziekten algemeen