Google+

vreemdgedrag koi's

Gezondheid & ziektes in het algemeen

Re: vreemdgedrag koi's

Berichtdoor firebird01 » Vr 08 Jun 2018 20:29

Hoi Buddy,

Er zijn nog een aantal goudvissen in leven zie er toch steeds wel wat meer zwemmen dan voor ik mijn laatste stuk schreef op het forum.
Ik heb er maar 2 gevonden van de ongeveer 20 stuks die ik er nog in had (deze waren vorig jaar geboren en nog niet gekleurd tussen de 2 cm tot 5 cm).
Die rond de 5 cm zijn leven nog en 1 van ongeveer 9 cm die zwemt nog vrolijk mee met de koi's.
Is dit dan een raar dat die het toch overleefd hebben en waar zullen de andere dan zijn gebleven?
Heb niks gevonden in het filter of pomp en heb ook nog lopen zoeken met schepnet achter de plantenbakken die in de vijver staan.
Maar ook daar niks kunnen vinden net of ze opgelost zijn.

Ja ik ben zeker blij dat de koi's lekker hun ding doen scheelt een hoop zorgen en gedoe zo.
Alleen nu is mijn water niet echt helder meer hahahaha.
De uv heeft uit gestaan al die tijd en had gisteren een nieuwe lamp gehaald om deze weer mooi aan te zetten maar helaas is mijn uv filter overleden.
De trafo is schijnbaar kapot gegaan en is open gescheurd aan de onderkant.
Heb een nieuwe bestelt hoop dat die snel binnen is zo dat ik het water weer helder kan krijgen.
Zo dit was weer even een mooie update wordt vervolgd :)

firebird01

Berichtdoor Buddy » Za 09 Jun 2018 11:36

De goudvissen lossen niet op, misschien al opgegeten of liggen ergens op de bodem :over . Hier ook enkele goudvissen rondzwemmen die ik er bijna niet uitkrijg. Elk jaar weer jonge visjes. Wat je ziet is dat deze na medicijn gebruik krom trekken of bulten krijgen het is gewoon gif wat je in het water doet, wat ophoopt in de nieren en lever.

Mijn vijver is met opzet niet helder en uv lamp blijft lekker uit, de zonnestralen (uv) zijn zo sterk dat de Koi in volle zon huidkanker kan
oplopen. Vooral de hi kan hierbij blijvende schade op lopen hikui genoemd. De algen mogen natuurlijk niet de overhand krijgen maar door water wissel bestrijd je ook de algen doordat je voedingsstoffen uit het water haalt ( nitraat)

PS : als je goudvissen wil ga ik met alle plezier deze eruit proberen te halen .... :over

Buddy

Berichtdoor firebird01 » Za 09 Jun 2018 13:54

Oke dus die dode vissen worden gewoon opgegeten?
Dat wist ik niet os geld dit alleen voor hele kleintjes?

Maar zie je dan nog wel wat in je vijver?
Ik heb nu half zicht in mijn vijver en vind het juist mooi om alles goed te kunnen zien.

Lol praat me niet over goudvissen pffffffff ik had elk jaar meer dan 150 kleine goudvissen.
2 jaar geleden kon ik ze gelukkig snel kwijt vorig jaar werd het minder snel dus wilde ik er dit jaar gewoon vanaf en mooie koi's in de vijver.
Mijn goudvissen die ik kon vangen hebben nu een mooie grote natuurvijver als huis gekregen dus daar kunnen ze heerlijk rondzwemmen en jongen hahaha.
Ik ben blij dat ik er zelf nu vanaf ben en hoop het zo te houden met de goudvissen die ik nu nog over heb.

Dus nee ik wil geen goudvissen meer erbij!
Maar toch bedankt voor je aanbod hahahaha

firebird01

Vorige

Terug naar Gezondheid & ziekten algemeen