Google+

Kan iemand mij aangeven wat mijn koi heeft?

Gezondheid & ziektes in het algemeen

Re: Kan iemand mij aangeven wat mijn koi heeft?

Berichtdoor marco67 » Vr 14 Jul 2017 0:23

Waardeloos......
Heb je de water waardes nog laten controleren? Ik vraag dit omdat vinrot vaak stress gerelateerd is en slechte waterwaardes geeft ook stress. de ene of de andere vis is daar iets meer gevoelig voor. maar water waardes controleren kan nooit kwaad.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor iefie » Vr 14 Jul 2017 10:41

vaak zie je dit ook bij een te hoge bacterie druk in het water.
Ergens zit er dan een vuilhaard of wordt er te weinig ververst.
Hebben de andere vissen ook rodere vinnen en meer adertjes die je ziet?
Eest waterwaardes controleren, is dat goed dan afstrijkje maken en is dat goed dan is de bacterie druk denk ik te hoog.

iefie

Berichtdoor mollie » Vr 14 Jul 2017 13:57

Waterwaardes ?
Het beste kun je de kraan open zetten dat kan nooit kwaad en dan water testen, mocht je het dan niet weten koidealer bellen en hem vragen wat te doen moet wel een kundig iemand zijn anders koidokter
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor marco67 » Vr 14 Jul 2017 15:18

mollie schreef:Waterwaardes ?
Het beste kun je de kraan open zetten dat kan nooit kwaad en dan water testen, mocht je het dan niet weten koidealer bellen en hem vragen wat te doen moet wel een kundig iemand zijn anders koidokter

:lol: :lol: ja waterwaardes. jij weet precies wat er uit jouw kraan komt. ik gok dat kawa dat niet weet. en jij weet ook dat als je een nitrietpiek hebt dat je deze niet met 20 of 30 % water verversen eruit hebt. Als je onervaren bent dan moet je meten. Ik neem aan dat jij je vijver net zo goed kent als ik de mijne en dat we in 1 blik naar de vijver zien of de waterwaardes goed zijn. maar als je begint aan de koi hobby dan kent dat een hele stijle leercurve.

groeten
marco

marco67

Vorige

Terug naar Gezondheid & ziekten algemeen