Google+

help. schimmel? wat moet ik doen?

Gezondheid & ziektes in het algemeen

Re: help. schimmel? wat moet ik doen?

Berichtdoor Buddy » Di 12 Sep 2017 13:40

Zoveel Koi op het aantal M3 hoeft geen probleem te zijn , echter moet het filter dit ruimschoots aan kunnen. Dus continu met watermanagement bezig zijn, dan gaat het prima. Dit geeft geen voorkeur want het heeft veel nadelen voor de ontwikkeling van de Koi.

In mijn q- bak zwemmen er ook veel te veel maar ben ook elke dag bezig met optieveren en het water ondercontrole te houden. Je moet
Niet onderschatten wat de vissen uitstoten per dag ..... Zeker niet onderschatten !

Als een Koi iets mankeert zie ik dat meteen echter grijp ik nooit of zelden in ..... Ook een beetje schimmel kan een gezonde Koi wel handelen..... Maar daar moeten de externe factoren wel goed zijn. :goed:

Buddy

Berichtdoor QuidnuncE » Di 03 Apr 2018 23:07

Probeer iets nuttigs te vinden op medikopen.nl/.

QuidnuncE

Berichtdoor Buddy » Wo 04 Apr 2018 15:43

QuidnuncE schreef:Probeer iets nuttigs te vinden op medikopen.nl/.

Dit is een oudere topic maar denk nu alles weer gaat opstarten komen de schimmels en ziektes zometeen weer
voorbij op het forum.

Misschien bovenstaande verwijderen.... Is reclame :cry:

Buddy

Berichtdoor marco67 » Do 05 Apr 2018 17:43

Omdat Buddy dit oude onderwerp weer heeft opgerakelt zal ik hier mijn remedie bij schimmel neerzetten.

omdat schimmel meestal secudaire is altijd afstrijkje maken.

bij alleen schimmel of bij 1 celligen parrasieten : wond schoonmaken en koi in de qbak met 9kg zout per kuub water. zout oplossing in 2 dagen toevoegen, 14 dagen laten zitten en dan langzaam terug spoelen naar 0% zout

bij alleen wormen : wond schoonmaken en koi in de qbak met 9kg zout per kuub water en behandelen met Triclam van Fish Pharma (deze kan je gebruiken in combinatie met zout) . zout oplossing in 2 dagen toevoegen, 14 dagen laten zitten en dan langzaam terug spoelen naar 0% zout

heb je geen qbak dan kan je de vis een zout bad geven met 20gram zout per liter water. blijf erbij als je dat doet en op het moment dat het visje gaat kantelen zet je hem weer in schoonwater (zonder zout) erbij weglopen resulteerd zeker in een dode koi.

dus:
altijd afstrijkje laten maken
altijd wond eerst schoonmaken (en niet sealen dan sluit je de schimmel alleen maar op)
nooit zout rechtstreeks in het water gooien maar eerst oplossen
nooit zout (in dit soort hoeveelheden) in de vijver gooien
In het geval van parrasieten of wormen ook de vijver behandelen (NIET MET ZOUT)

1 andere tip een koi alleen in een qbak gaat zich eenzaam voelen en dat komt genezing niet ten goede.

Dit is zoals ik het doe maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden maar blijf altijd nadenken wat je doet

groeten
marco

marco67

Vorige

Terug naar Gezondheid & ziekten algemeen