Google+

Karperpokken of....??

Gezondheid & ziektes in het algemeen

Karperpokken of....??

Berichtdoor joostdeboer85 » Wo 06 Mrt 2019 21:52

Al voor langere tijd (jaar?) heeft een van mijn koi (Ginrin Orenji Ogon) witte plekken op zijn/haar vinnen. De ene periode is het meer dan de andere.
Meerdere keren heb ik een afstrijkje laten maken, maar daarop was niets terug te vinden. Ik ben uiteindelijk eigenlijk naar huis gegaan zonder te weten wat het nou WEL was. Wel een of twee keer zout toegevoegd, maar dat haalde niets uit voor zover ik kon zien.
Ik heb mij daar vorig jaar enigszins bij neergelegd, maar nu mijn vissen weer actief beginnen te worden (vijver ligt voornamelijk in de schaduw, dus warmt langzaam op), zie ik ineens vergelijkbare plekjes bij 2 andere koi. Niet zo leuk!

De plekken bevinden zich alleen op de vinnen, bij de Ogon voornamelijk de borstvinnen. Bij mijn Gin Matsuba zit er een plekje op de staartvin. Van deze laatste zijn de borstvinnen ook ietswat gespleten, ik weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft.
https://i312.photobucket.com/albums/ll355/jostiboer/Screenshot_20190306-200404_zpssip6mhxl.jpg

http://i312.photobucket.com/albums/ll355/jostiboer/Screenshot_20190306-200437_zpskwq8vqq0.jpg

Wellicht dat een van jullie iets herkent op de foto's en mij kan vertellen wat het is en anders zou ik graag een adresje hebben in/rondom de Haarlemmermeer.

Thanks in ieder geval voor de moeite!

ps: Waterwaarden zijn gecheckt, niks mis mee.
Gebruikers-avatar

joostdeboer85

Re: Karperpokken of....??

Berichtdoor mullie » Do 07 Mrt 2019 19:06

Als het karper pokken zijn
Dan trekken ze weer weg als de temperatuur stijgt
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Berichtdoor joostdeboer85 » Vr 08 Mrt 2019 0:07

Dan zijn het dus geen karperpokken (helaas), want in de zomermaanden had de ogon ze ook.
Gebruikers-avatar

joostdeboer85

Berichtdoor mullie » Vr 08 Mrt 2019 16:17

Anders de koi met plekken meenemen
naar een koi dealer geen tuin centrum
Of kva dienst van de nvn thuis laten komen
Of een hobbyist uit de buurt benaderen
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Terug naar Gezondheid & ziekten algemeen