Google+

Reclame wat is onze policy

Hier vind je alles over het koiforum
bv ontstaan plannen en nieuwtjes

Re: Reclame wat is onze policy

Berichtdoor marco67 » Wo 25 Apr 2012 21:09

@hans

ik heb het niet over het openbare gedeelte maar over de prive berichtjes. de naam doet vermoeden dat ze prive zijn maar niets is minder waar want ze worden gecensureerd. en stoor ik me er aan dat er sommige bedrijven niet meer genoemd kunnen worden? nou niet echt als het me niet zou aanstaan zou ik wel ergens anders naar toe gaan. maar het gaat om het principe prive is prive en vertrouwelijk. en nu weet ik dat erop heel internet een schendingen van onze privacy plaats vinden, maar ik vind dat de jeugd (hoor nu een ouwe lul spreken) van tegenwoordig wel heel gemakelijk mee omgaat en hun hele hebben en houwen op internet plaatsen. "en de opmerkingen van als je niks verkeerds doet heb je niks te verbergen" gaat niet echt op. de informatie die je er vandaag opzet kan over 10 jaar erg fout zijn.
ff een voorbeeldje: carolientjes is een lekker grietje jammer dat ze AL 12 is
als ik dat zeg (44) ben ik een viespeuk
zegt een 10 jarig jochie het is het kalverliefde, rukken we dit even uit het verband en kijken 10 jaar later naar de berichten van dit jochie en letten even voor het gemak niet op de post datum dan is hij de viespeuk. zoiets dergelijks is al is gebeurd in denemarken man was zijn baan kwijt zijn prive leven lag op straat etc.etc.
Orwell heeft daar is een goed boek over geschreven "1984" echt een aanrader hij beschrijft hierin een wereld die leeft onder het niets ontziende oog van Big Brother. dus het is goed als we af en toe de discussie er over aanzwengelen.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor HookedonKoi » Wo 25 Apr 2012 21:23

Ik geloof wel in de integriteit van de moderaters en David. Als zij zeggen geen pb's te lezen dan ga ik ervan uit dat dit ook zo is.
Vindt zelf het belangrijkste argument al genoemd. als je werkelijk wat persoonlijks te zeggen hebt.. geef dan per pb je 06 door oid en bel mekaar. is ook wel zo gezellig af en toe.
Ik hoop dat deze discussie ditmaal niet te ver wordt doorgedreven. Het is in deze eens of oneens, meningen uiten en uiteindelijk beslissen toch de moderators en David.
Gebruikers-avatar

HookedonKoi

Berichtdoor David » Wo 25 Apr 2012 21:49

http://blog.iusmentis.com/2007/12/03/br ... ij-forums/

even wat nazoek werk gedaan op email en fora berust geen briefgeheim

maar nogmaals pb van anderen hier op forum word niet door ons gelezen en blijft dus privé

we sencureren wel een 3 tal bedrijven waarvan ik er 2 ga verwijderen van de censuur lijst aangezien die zich de laatste jaar rustig hebben gehouden met poging tot hun bedrijf spammen

de cencuur lijst is puur voor gasten die blijven spammen en er staan maar enkele worden in

maar topic ging over of wij pb's lezen dat is duidelijk nee zoals al eerder aangegeven gaat dit ook niet eens gemakenlijk en zou het via omweg uit database gepuzeld moeten worden waar we geen tijd zin in hebben en eigenlijk niet weten hoe het moet het zou kunnen maar dan zou ik er een goede it jongen op moeten zetten ik kan het niet
groet David.

David
webmaster / site admin / beheerder

Berichtdoor marco67 » Do 26 Apr 2012 0:51

@David

je kan me inhuren :lol: :lol: :lol:

ohja wets tekstje

Artikel 139c
1Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk met een technisch hulpmiddel gegevens aftapt of opneemt die niet voor hem bestemd zijn en die worden verwerkt of overgedragen door middel van telecommunicatie of door middel van een geautomatiseerd werk.

een rechter heeft al is 1 van mijn opdrachtgevers al is een fikse boete opgelgd omdat deze de e-mails van een werknemer had gelezen en de mails stonden op de mailserver van de opdrachtgever.
maar ze zijn/waren bezig in de politiek om de wet op het briefgeheim aan te passen op de huidige jurisprudentie had voor het zomer recces door de kamer moeten gaan maar zou nu wel ietsjes later worden.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor David » Do 26 Apr 2012 17:35

nogmaals wij lezen geen pb's en tappen ze ook niet af
groet David.

David

Berichtdoor Hans van Dijk » Do 26 Apr 2012 19:17

marco67 schreef:@hans

ik heb het niet over het openbare gedeelte maar over de prive berichtjes. de naam doet vermoeden dat ze prive zijn maar niets is minder waar want ze worden gecensureerd. en stoor ik me er aan dat er sommige bedrijven niet meer genoemd kunnen worden? nou niet echt als het me niet zou aanstaan zou ik wel ergens anders naar toe gaan. maar het gaat om het principe prive is prive en vertrouwelijk.

groeten
marco

Duidelijk Marco...maar het leek me wel een zinvolle aanvulling in de "censuur" discusie, overigens heb ik ook wel regelmatig mijn twijfels over hoe privé PB's nu eigenlijk zijn.
Maar we moeten natuurlijk ook niet paranoïde worden, Als David aangeeft dat er niet mee gelezen word, dan moet men daar maar op vertrouwen.
Ik ben met je eens dat Privacy overal gewaarborgd zou moeten zijn, maar als je dan leest dat je persoonlijke berichten uit de database terug gehaald zouden kunnen worden,
dan bedenk ik me wel twee keer met wat ik daar neer zet (ik weet dat je het niet doet/kunt David, maar dat de mogelijkheid uberhaupt bestaat is een slechte zaak)

Big Brother is also Watching you right here.... :mrgreen:
K(h)oi oet Twente

www.betaalbaar-vijveren.webklik.nl/page/betaalbaar-vijveren
Gebruikers-avatar

Hans van Dijk

Berichtdoor David » Do 26 Apr 2012 19:41

mogenlijkheid is er zeker en als jou internetprovider jou mail kan lezen (ja dat kan hij)
maar dat doet hij ook niet heeft ie geen belang bij en kost hem tijd en dus geld
er is zelfs een (europese)wet in de maak dat ie een kopie moet bewaren voor het geval dat oom agent het zou willen lezen

zelf zou ik ook niet belang zien om pb's te lezen.
maar voor iedereen die het niet vertrouwd er bestaat ook zoiets als mail wisel via pb de email adres uit en comuniseer zo verder
dat kan ik gegarandeerd niet lezen (maar wel je internetprovider) :mrgreen:
groet David.

David

Berichtdoor marco67 » Do 26 Apr 2012 23:52

en niet alleen internet providers. maak maar is een mailtje met een aantal uitdrukkingen als aanslagen, 9-11, wraakactie en nog wat van die terroristische opmerkingen en zet er maar is een mail tracker op dan zul je zien dat 1 van de ip-nummers van een bvd router is.

@david toch jammer dat je de pb's niet leest als je is wist wat ik er allemaal inzet :lol: :lol: :lol:
als je ze toch wil lezen voer je toch even een query uit zoiets van

$query = "SELECT * FROM #__example_table WHERE userid = marco67;";
$db->setQuery($query);

is een beetje afhankelijk van welke versies je hebt draaien maar in grote lijnen klopt hij

een leuke link voor de ongelovigen onder ons die denken dat data op internet verdwijnt en je daarom alles kan intikken
http://web.archive.org/web/200601170801 ... iforum.nl/
werkt ook voor andere websites.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor Petra » Vr 27 Apr 2012 7:37

Ik heb liever dat ze die mafkezen eens pakken die zich voordoen of ze van de bank zijn...
Bij ons in de buurt is er iemand toch ingetrapt omdat hij niet wist dat het niet echt zijn bank was... heeft hem 33.000 euro gekost (wat waarschijnlijk zijn eigen bank wel weer terug betaaldt, maar toch....).
Gebruikers-avatar

Petra
moderator

Berichtdoor marco67 » Vr 27 Apr 2012 10:30

criminelen worden ook slimmer vroeger was het hard werken als oplichter toen moest je iedereen nog bellen of langs de deuren gaan. nu hebben we gelukkig internet dat maakt het leven veel simpeler. je stuurd wat mailtjes en er zijn er altijd wel een paar die er in trappen. en als inbreker is het ook er fijn dat mensen vertellen dat ze op vakantie zijn op twitter en face boek op die zelfde pagina staan waarschijnlijk ook hun nieuwste aankopen vervolgens even met google maps het huis bekijken en je bent klaar voor een avondje werken en de spullen verkoop je weer op marktplaats.
we zetten alles maar op internet en laten toe dat anderen dit ook voor ons doen gemak dient de mens alleen zo jammer dat er ook zoveel mensen zijn die weten hoe je de techniek voor eigen gewin kunnen gebruiken. en echt het is heel simpel om prive gegevens over personen in handen te krijgen. want wie heeft er tegenwoordig nou geen smartphone of tablet alle gegevens op die dingen zijn heel gemakelijk te hacken, apple heeft dan ook nog is de i-cloud staan teminste al je foto's op internet.
al onze medische gegevens worden op het internet gezet en ja ja alleen artsen (en hackers) kunnen die in zien het is alleen zo jammer dat verzekeraars ook artsen in dienst hebben. en wij vinden het straks raar dat een verzekerraar ons weigerd omdat ze kunnen zien dat in je stamboom veel gevallen van kanker zijn.
en Petra er zullen veel mensen lachen en roepen "hoe kan je zo stom zijn om daar in te trappen" voor al die mensen heb ik de volgende vraag: hebben jullie je bankpas afgeschermt door alu folie of een speciaal hoesje???? de chip in de bank pas is gewoon op afstand uit te lezen en daar staat gewoon je naam reknr en pincode op. banken zeggen wel dat de pincode er niet opstaat maar hoe weten anders dingen als randomreaders dat je de goede code hebt ingetoetst???
even wat leuke voorbeelden zien hoe simpel het is om het systeem te zieken kijk dan is op You tube en zoek is naar "max the hacker"

en zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik ben hier op het forum voor een andere hobby

groeten
marco

marco67

VorigeVolgende

Terug naar over het Koi Forum