Google+

Reclame wat is onze policy

Hier vind je alles over het koiforum
bv ontstaan plannen en nieuwtjes

Reclame wat is onze policy

Berichtdoor David » Za 18 Feb 2006 11:46

in de huisregels staat dat reclame niet is toegestaan
hoe gaan wij hier mee om?

simpel berichten met daar te koop of dat moet je kopen kunnen niet en worden aangepast

berichten met onschuldige invulling van bv heeft iemand wel eens van ........ gehoord of van ben vandaag bij ......... geweest is geen probleem als het

of als er meerdere merken bedrijven woorden genoemd (in een adem) zie ik ook geen probleem

maar beheerders en modereters blijven wel bepalen wat in welke categorie valt :wink

David
webmaster / site admin / beheerder

Re: Reclame wat is onze policy

Berichtdoor hans1982 » Di 24 Apr 2012 21:39

Beste administrators,

Ik begrijp de regels betreft reclame volkomen als het gaat om het open gedeelte van het forum en jullie staan ook volledig in je recht dat deze verwijderd worden.
Maar wat ik vandaag meemaak gaat toch wel te ver, ik heb geconstateerd dat wanneer iemand mij een prive bericht stuurt met daarin een link naar een bepaalde site/aanbieder deze verwijderd word in het PB bericht. Dus mijn PB berichten worden gelezen, iets dat in Nederland strafbaar is, ik wil je dan ook verzoeken om of de algemene voorwaarden aan te passen van het forum of geen PB berichten meer te lezen / censureren van forum gebruikers. Ik vraag me trouwens wel af of gebruikers op dit moment op de hoogte zijn van het feit dat hun prive berichten gelezen worden door de beheerders.

Mocht je het een en ander nog willen nalezen, kun je dit op de volgende site doen:
http://blog.iusmentis.com/2009/02/24/wa ... ums-lezen/

Verder vind ik dit een fantastisch forum en hoop ik hier nog veel te kunnen leren.

Mvg

Hans

hans1982

Berichtdoor marcel 70 » Di 24 Apr 2012 21:46

ik heb ook het voormoede dat er persoonlijke berichten gelezen kunnen worden......
zou niet mogen........
adieë wa,marcel
voor die niet weet waar hij naar toe wil, zijn alle wegen goed.

marcel 70

Berichtdoor David » Wo 25 Apr 2012 8:59

Privé berichten worden niet gelezen maar bepalende merken/ bedrijven merken staan als verboden woord in het systeem en die worden automatisch veranderd in het woord reclame dit zijn meestal bedrijven die in verleden veelvuldig gratis reclame dachten te maken op het forum.

Om te bewijzen dat dit kan probeer maar eens: aa bb cc te plaatsen zonder spaties
ook in pb maak pb en voor verzenden klik je op tonen

maar voor duidelijkheid wij lezen geen pb's

ik zou niet eens weten hoe dat snel moeten doen
groet David.

David

Berichtdoor marco67 » Wo 25 Apr 2012 12:09

David schreef:Privé berichten worden niet gelezen maar bepalende merken/ bedrijven merken staan als verboden woord in het systeem en die worden automatisch veranderd in het woord reclame dit zijn meestal bedrijven die in verleden veelvuldig gratis reclame dachten te maken op het forum.

Om te bewijzen dat dit kan probeer maar eens: aa bb cc te plaatsen zonder spaties
ook in pb maak pb en voor verzenden klik je op tonen

maar voor duidelijkheid wij lezen geen pb's

ik zou niet eens weten hoe dat snel moeten doen

Sorry David,

spam tegenhouden mag maar een pb met een enkele verwijzing/naam van 1 persoon naar 1 ander persoon kan niet worden gezien als spam en zal zo als je zelf al aan gaf een prive bericht zijn. hiervoor hebben we in nederland regelgeving het zogeheten briefgeheim.

Artikel 13 lid 1 van onze Grondwet bepaalt: "Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter." Op grond van dit artikel mag de politie of andere opsporingsdienst dus niet zomaar brieven van burgers openen of kopieren. Willen zij dat toch, dan zullen zij de rechter moet overtuigen dat zij daartoe het recht hebben op grond van een van de wettelijke bepalingen. Lid 2 van dit artikel regelt analoog het telefoon- en telegraafgeheim: "Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen."
bron: http://www.iusmentis.com/technologie/email/briefgeheim/

ook het geautomatiseerd wijzigen/lezen/scannen van teksten word gezien als schending van het briefgeheim en is daarom ook niet toegestaan. een mooi voorbeeld hierin is dat we een tijdje geleden e-mail diensten hadden die afhankelijk van je tekst reclame mee stuurden ook dit is verboden om dat dit schending van het briefgeheim is.
dus op het openbare gedeelte mag je censureren wat je wilt maar de prive berichten mag je niet wijzigen,lezen of scannen. (met het scannen bedoel ik dus woorden of zinnen in teksten scannen op malafide code mag wel)

groeten
marco

marco67

Berichtdoor David » Wo 25 Apr 2012 15:20

marco je kan verboden woorden niet schijden tussen forum en pb enige optie is dan dat ik pb geheel uitschakel en ik denk dat merendeel dit niet leuk vind dus dan maar bepaalde reclame uitdrukkingen totaal censureren en zijn maar 3 bedrijven die ik op deze manier gecensureerd heb

en dat pb niet bezien kan worden als spam ben ik het ook niet mee eens als jantje iedereen een pb stuurt met een link naar zijn bedrijf bezie ik dit wel degelijk als spam.
groet David.

David

Berichtdoor Nedian » Wo 25 Apr 2012 16:53

Geef david gelijk in ..hij kan daar verder ook niks aan veranderen .. zo zitten die forums eenmaal in elkaar.. wil je tog die bedrijfsnaam uit wisselen .. geef je elkaars email / telefoonnr toch ..probleem opgelost
gr wesley
Gebruikers-avatar

Nedian

Berichtdoor marco67 » Wo 25 Apr 2012 18:04

David schreef:marco je kan verboden worden niet schijden tussen forum en pb enige optie is dan dat ik pb geheel uitschakel en ik denk dat merendeel dit niet leuk vind dus dan maar bepaalde reclame uitdrukkingen totaal censureren en zijn maar 3 bedrijven die ik op deze manier gecensureerd heb

en dat pb niet bezien kaan worden als spam ben ik het ook niet mee eens als jantje iedereen een pb stuurt met een link naar zijn bedrijf bezie ik dit wel degelijk als spam

Of je haalt de word censoring eraf :goed: ik ben zoiezo tegen censuur (mits het moet willig kwetsend en onzinnig is) en het gaat mij er niet om wat je censureerd er is altijd een weg er omheen alleen volgens de nederlandse wetgeving is wat er nu gebeurd strafbaar. de mod die word censoring regelt word in de code aangeroepen dus hij is te veranderen dus de opmerking van nedian "zo zitten forums in elkaar" gaat niet op.
en dat van de spam in een pb zeg je precies goed "bezie ik" dat is meteen de reden dat ik tegen censuur ben 1 iemand bepaald wat goed is voor de massa. dat kan niet waar zijn, als ze morgen bij google iemand besluiten dat KOI toch wel een heel fout woord is dan staan we meteen op onze achterste poten.

david dit is geen aanval op jouw persoonlijk, maar ik mag graag de discussie aanwakkeren over onze privacy.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor Nedian » Wo 25 Apr 2012 18:13

Als ik eerlijk mag zijn .. vind het onzin om er af te halen .spam/reclamen betaald er voor als ze dat graag willen zo niet geen reclame dus vind ik persoonlijk dat hij dit tot zn recht heeft ondanks je wetboek van strafrechten enz enz dat is mijn mening er over dan
gr wesley
Gebruikers-avatar

Nedian

Berichtdoor Hans van Dijk » Wo 25 Apr 2012 19:20

hahahahahaha :mrgreen: de censuur discussie duurt dus nog steeds voort...daar heb ik in het verleden ook al eens de nodige woorden aan vuil gemaakt.

Dat is nu precies de reden waarom ik mijn eigen site heb gemaakt, die kan niet gecensureerd worden.
Nadeel van een forum is de afhankelijkheid van haar adverteerders, die zorgen immers voor de inkomsten / bestaansrecht van een forum.
Als ik hier reclame zou plaatsen van een shop, welke niet tot de adverteerders club behoort, dan schaad ik de belangen van de adverteerders.
Ook wanneer ik berichten plaats die adverteerders in diskrediet brengen zal ik gecensureerd worden.

Ook op andere forums gebeurt dit.....ik ben daar ook niet blij mee, omdat ik ook graag vrijuit wil kunnen spreken, maar censuur hoort helaas nu eenmaal bij forums.

maak je niet druk....maak een eigen site, of geef je frustraties aan mij....plaats ik ze misschien wel :wink:
K(h)oi oet Twente

www.betaalbaar-vijveren.webklik.nl/page/betaalbaar-vijveren
Gebruikers-avatar

Hans van Dijk

Volgende

Terug naar over het Koi Forum