Google+

Even voor stellen

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Even voor stellen

Berichtdoor Indigo29 » Ma 15 Jan 2018 14:27

Hallo,

Ik ben Jeroen en kom uit Zoetermeer. Ik wil aan komende zomer, en misschien zelfs wel volgend jaar een vijver gaan graven.

Een jaar op 12 geleden een koi vijver gehad bij mijn ouders in de tuin samen met mijn broertje. Maar ik moet zeggen dat de techniek wel wat veranderd is....... Wij hadden een meerkamerfilter en uv alles aangedreven door een pomp. Alleen 2 doorvoeren in de wand in en uit.

Van klein klein kind al heb ik al iets met vissen van zoet tot zout water aquarium wat ik heb gehad. Momenteel ben ik alles aan het uitzoeken wat ik wil.

Ik hoop tot een 10 à 12 kub te komen.

De vijver zelf zal een hdpe bak of sandwich panelen met folie opmaat zijn ( mijn voor keur een hdpe bak) en zal ongeveer 50cm boven het maaiveld komen.

Er zullen zich 2 beluchte bodemdrains op de bodem bevinden en 1 oppervlakte skimmer

De filtratie zou ik graag over een trommelfilter met uv en Meerkamer filter willen laten lopen. Ik wil eigenlijk de filter lijn in de schuur en zal waarschijnlijk alleen pompgevoed kunnen. En uiteraard 2 flinke luchtpompen voor een goed beluchting.

Graag hoor ik jullie tips, advies en mening :goed:

Gr. Jeroen

Indigo29

Re: Even voor stellen

Berichtdoor juul » Ma 15 Jan 2018 19:27

Welkom..... goed te zien dat er af en toe wat nieuwe leden bij komen. Verwacht niet te snel en teveel reacties.
Aantal jaar geleden liep het redelijk storm maar dit forum kampt met een tekort aan actieve leden.
Hopelijk komen we uit dit gat en zal ook dit forum weer wat aantrekken qua activiteit.

Groet

Juul
Gebruikers-avatar

juul

Berichtdoor nick22 » Di 16 Jan 2018 16:44

welkom jeroen,mooie plannen.
we zien de fotoserie wel komen als het zover is

nick22

Berichtdoor Indigo29 » Di 16 Jan 2018 20:46

juul schreef:Welkom..... goed te zien dat er af en toe wat nieuwe leden bij komen. Verwacht niet te snel en teveel reacties.
Aantal jaar geleden liep het redelijk storm maar dit forum kampt met een tekort aan actieve leden.
Hopelijk komen we uit dit gat en zal ook dit forum weer wat aantrekken qua activiteit.

Groet

Juul

Jammer dat het wat rustig is, maar nog belangrijker de kwaliteit van het forum dan komt de rest wel weer.

Gr. Jeroen

Indigo29

Berichtdoor Indigo29 » Di 16 Jan 2018 20:47

nick22 schreef:welkom jeroen,mooie plannen.
we zien de fotoserie wel komen als het zover is

Dank je, als het zo ver is komen de foto's op het forum.

Gr. Jeroen

Indigo29

Terug naar Even voorstellen