Google+

Even voorstellen dus ;-)

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Even voorstellen dus ;-)

Berichtdoor fish lover » Wo 25 Okt 2017 16:31

Hallo allemaal,
Ik ben Steven en ben bioloog van beroep.
Ik ben al mijn leven lang bezeten door vissen en water,
Dit trek ik dan ook door in mijn hobby de hengelsport en het kweken van spiegelkarpers.

Vorig jaar kwam ik bij verschillende mensen met een prachtige koi vijver, waar ook mijn liefde voor de koi is beginnen groeien.
daardoor heb ik een paar koi's op de vijver uitgezet waarmee ik dit jaar graag een kruising zou verkrijgen met een spiegelkarper.

Het gaat hier over 1 bekko mannetje, 2 kohaku vrouwtjes en 1 tancho sanke vrouwtjes
Door dit probeersel had ik graag wat hulp gehad van kenners die ook thuis zijn in het kweken van koi, of beter nog iemand die zelf al kruisingen met verschillende spiegels heeft kunnen maken.

Ook ben ik behoorlijk nieuw in de koi wereld waardoor ik nog veel uitleg nodig heb over de vissen, kleuren en variëteiten.
alsook de benamingen kan ik nog wel wat hulp bij gebruiken ;-)

alvast bedankt voor het lezen alsook kijk ik bijzonder uit naar uw bevindingen en reacties ;-)

mvg,

Steven

fish lover

Re: Even voorstellen dus ;-)

Berichtdoor Buddy » Vr 10 Nov 2017 23:39

Hoi Steven, welkom op dit (op dit moment rustig) forum. Interessant wat jij wil gaan doen het de kweek. Of de koi zelf paaien is de vraag maar moeilijk. Wanneer je dit specifiek wil kuizen zal de koi een handje moeten helpen door kuit af te strijken. In ieder geval welkom hier en laat een weten wat precies jou plannen zijn.

Buddy

Terug naar Even voorstellen