Google+

Nieuw en ook weer weg

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Nieuw en ook weer weg

Berichtdoor Paulien_2017 » Wo 06 Sep 2017 13:52

Hallo.

Voordat ik zomaar met de deur in huis val wil ik mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Paulien, ik woon in Twente in Oldenzaal en ben in het bezit van een mooie Labrador en een mooie vijver van 5x5 en 2 mtr. diep.

Vanwege scheiding en verkoop huis, moet ik mijn koi en steur en alle benodigdheden weg doen.
Ik zoek er dus een zeer goed thuis voor en het is dus echt iets voor een aankomende liefhebber! (geen handelaren)
Ben me al een tijd gek aan het bellen om weer een goed thuis te vinden voor o.a. Sjakie, mijn steur van minstens 20 jaar oud en ca. 1,1 mtr.
Dat is met name het probleem hij is zeer groot en heeft dus een grote vijver nodig!
Hij eet uit de hand (nadat ik hem roep) dat is makkelijk i.v.m. het voeren, omdat een steur eigenlijk een bodemvis is en (achteraf) NIET in een vijver thuishoort.

Ben dus bezig op allerlei manieren en via mijn DA om mijn vissen weer een goed thuis te geven.
Weet dus nog niet of ik mijn vissen en filter/pompen hier aan ga bieden.

Ben een beetje wantrouwend geworden ivm handelaren aankoop en dan duur doorverkopen (dit was in de hondenhandel) waar ik mij altijd voor in heb gezet.

In ieder geval wens ik jullie veel plezier met jullie vissen, zoals ik dat ook altijd heb gehad.
Het plezier is nu een beetje weg omdat ik er dus afstand van moet doen en dat doe ik met pijn in mijn hart, maar bij mijn volgende woning zal ik nooit een dergelijke grote vijver kunnen realiseren.

Ik zit er ook mee dat ik de vissen op korte termijn moet verkopen omdat onder de 12 graden ze niet meer verhuist kunnen worden, dan pas weer in mei volgende jaar. Ook hoe worden ze goed verhuist, overleven ze dat.. etc.
Kortom een hoop zorgen hoe het mijn vissen zal vergaan.

Geen zielig verhaal en ik hoop niet ik dat jullie dag heb verpest.
Maar het komt gewoon recht uit mijn hart.
Vorige week is hier de DA nog geweest om 1 vis in te slapen die kanker had.
Zoals jullie begrijpen ben ik dus erg gek met mijn vissen, waarvan ik sommige al 20 jaar heb.
Van alles meegemaakt, kieuwworm een parasiet en een hoop vissen in de loop de jaren verloren.
De sterkste hebben het allemaal overleefd en de jongste hebben we 4 - 5 jaar geleden gekocht.

Ik wens jullie allemaal veel plezier met de vissen en het is een super hobby en zo lekker rustgevend als je in de tuin zit. :goed:

Paulien_2017

Terug naar Even voorstellen