Google+

Eerste keer

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Eerste keer

Berichtdoor Schorriemorrie » Za 12 Aug 2017 19:30

Beste koiliefhebbers,

Zojuist heb ik mijzelf aangemeld als lid van het forum. Het ligt in de bedoeling om ervaringen uit te wisselen en wat wijzer te worden van het koigebeuren. Dat komt vooral doordat ik buiten Nederland woon, en wel in het uiterste zuiden van Portugal. Om daar een koivijver aan te leggen en vooral die te onderhouden valt niet mee. Er zijn weinig winkels en materialen voorhanden dus het meeste heb ik zelf aan moeten maken, waaronder het filter. Enkele problemen waar ik al direct tegenaan liep waren de extreme warmte en de hoge prijs van uv-lampen en vijvrfolie.

Als je geiniteresseerd bent, zie voor verdere details bij het onderwerp 'Filters' in dit forum.

In elk geval mijn dank voor de acceptatie!

Schorriemorrie

Re: Eerste keer

Berichtdoor mullie » Za 12 Aug 2017 19:53

Welkom hier op het dit forum
en voor vijver spullen kijk eens op de website van daruma koi andelst
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Berichtdoor Schorriemorrie » Za 12 Aug 2017 21:01

Zal ik doen. Als ik iets nodig heb zal het hierheen versturen het grootste probleem vormen. De douane en de posterijen zijn hier corrupt.

Schorriemorrie

Berichtdoor marco67 » Zo 13 Aug 2017 0:34

welkom,
Zit er bij jullie geen zwembad boer?? meestal in dat soort landen is zwembad materialen juist heel goedkoop en een uv voor een zwembad gaat prima op een koivijver. en persoonlijk zou ik wit of blauw zwembad folie niet vinden misstaan. ik neem aan dat jullie daar ook gewoon alg kennen :mrgreen: :lol: worden de wanden vanzelf groen. als filtermateriaal werkt lava perfect (dat zal bij jullie ook geen probleem zijn) het is alleen klote schoonmaken. en mocht je toch iets uit ons koude kikkerlandje willen hebben vraag dan of ze het met ups opsturen die regelen in de meeste landen het inklaren zelf. ik heb voor de vakantie naar de halve wereld prints opgestuurd en alleen Tanzania is mis gegaan.
het is trouwens wel raadzaam om een afdakje over de vijver te maken anders verbranden de koi's (als je helder water hebt) en omdat de koizaak niet bij jouw om de hoek zit is het wijs om een microscoop aan te schaffen en een goed koi boek waar de plaatjes van parasieten instaan zodat je weet waartegen je moet behandelen als je (vissen) parasieten hebben. Bijna alle 1 cellige parasieten kun je behandelen met kaliumpermanganaat en ontkleuren van het water kan je doen met waterstofperoxide, beide zijn met grote waarschijnlijkheid gewoon bij de plaatselijk apotheek te koop.

groeten
marco

marco67

Terug naar Even voorstellen