Google+

Even voorstellen + vragen (als dat hier meteen mag?)

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Even voorstellen + vragen (als dat hier meteen mag?)

Berichtdoor eniwouw » Vr 20 Sep 2019 18:31

Hoi allemaal!

Mijn naam is Sabine. Ik ga in December samen met mijn vriend naar ons nieuwbouw huis, waar we een mooie vijver gaan maken! We zijn nog redelijke newbies op dat gebied..

Nu mochten we de vissen, pomp etc van iemand overnemen die met zijn vijver stopt. Het idee was dit te doen als wij zover waren met onze tuin. Helaas is zijn vijver lek gegaan en hebben we noodgedwongen gisteren de vissen bij hem op gehaald en deze tijdelijk bij mijn schoonouders in de schuur in een zwembad onder moeten breng. Uiteraard met pomp erop aangesloten. Het gaat om 8 koi’s en 1 steur waarvan de grootste ong. 40/45 cm.

Voorheen kregen ze blijkbaar alleen steur voer zo af en toe.. nu willen wij ze graag het juiste voer gaan geven, daarom hier enkele vragen ( als dat mag in het voorstel forum)? Anders hoor ik het graag,

- hoe pakken we dit het beste Aan met wisselen van voer? Ook icm het tijdelijke onderkomen.
- mochten er nog verdere tips zijn ivm het tijdelijk onderbrengen horen we het graag!

Verder zijn uiteraard alle vragen welkom

Een fijn weekend iedereen!

eniwouw

Re: Even voorstellen + vragen (als dat hier meteen mag?)

Berichtdoor freek123 » Wo 25 Sep 2019 11:48

Gewoon ander voer gaan geven, let wel op de watertemparatuur mbt het voer. Nu al beginnen om najaarsvoer bij te mengen en dit uiteindelijk alleen maar geven afhankelijk van je watertemperatuur. Zou zelf drijvend voer kiezen en dit eerst aan de Koi's geven. Daarna daarna met een PVC-pijp, tot aan de bodem, het steurvoer laten afdalen zodat de steur dit kan eten. Anders heb je kans dat Koi het steurvoer op gaat eten. En inderdaad...........Welkom.
Gebruikers-avatar

freek123

Terug naar Even voorstellen