Google+

Wie ik ben en waar ik mee bezig ben.

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Wie ik ben en waar ik mee bezig ben.

Berichtdoor EddyGreft » Wo 27 Mrt 2019 21:45

Even voorstellen mijn naam is Eddy 43 jaar en ik woon met vrouw en zoon in Elst Overbetuwe.
Ik had een vijver aangelegd en in beheer bij mijn ouders.
Het moment dat ik mijn eigen huis kocht niet meteen een eigen vijver.
Maar ongeveer 5 jaar terug toch begonnen met het bouwen van een nieuwe Koi vijver.
Deze keer niet met schotten en folie. Maar gebouwd met betonstenen en een vijver zonder
hoeken. Toen kwam het stil te liggen er kwam een zoon in ons gezin. Nu in 2019 dan toch eindelijk het jaar dat de vijver klaar gaat komen. De vijver is 5 bij 3 meter en 2 meter diep.
Afgelopen weekend het zeeffilter aangesloten twee beluchte bodem drains. En een oppervlakte
skimmer allen 110mm. Met dompel amalgaam lamp. Die heb ik gravity staan. Dan de pomp naar
Een 4 kamer filter boven de grond en via waterval retour vijver. Op de zeef sluit ik 2 pompen aan. 1 naar het filter en 1 direct weer de vijver in. Komend weekend ga ik de vijver behandelen met hydrablock pro. Dan 6 weken wachten. Zijn de voorschriften! En dan afwerken met een
2k top coat. Wordt vervolgd.
Bijlagen
A27EBC57-1F18-4D32-9234-36824C6CDDA8.jpeg
1C4C6F5C-192D-49E6-88A7-8A5643B95165.jpeg

EddyGreft

Re: Wie ik ben en waar ik mee bezig ben.

Berichtdoor Megalodon » Za 13 Apr 2019 19:17

Strak wark zou ik zeggen.
Ziet er het zelfde uit als ik heb.

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien en welk filter en waar je de uv lamp heb zitten.
Ik heb hem in de ultra sieve 2 hangen maar wil het gaan aanpassen of werken met spiegels.

Kleine tip. Lijm de zooi niet te vast bestel van die rubber koppelingen. Altijd 1 of twee extra dan je denkt nodig te hebben. Ze zijn super en trilling en geluid reducerend.

Alle leidingen zeker als je bead filter gaat zo groot mogelijk.
Heb zelf uit de superbead buis 90 en die de paar keer gesplitst naar 63 mm.
Wissel per seizoen waar ik het water laat uitkomen. In de planten bak of laag in de vijver.

Mvg bjorn.

Megalodon

Re: Wie ik ben en waar ik mee bezig ben.

Berichtdoor Megalodon » Za 13 Apr 2019 19:25

Enige probleem wat ik nu een beetje heb is , als de pomp op laag vermogen draait de zooi nogal geluid maakt . Klotsend in de leidingen.

Megalodon

Terug naar Even voorstellen