Google+

Hallo

wie ben jij? stel je hier even voor en vertel meer overje zelf

Hallo

Berichtdoor Pococurante » Zo 19 Nov 2017 22:48

Dag allemaal,

Mijn naam is Thomas. We wonen net buiten Brussel en het huis waar we in mei (2017) naartoe trokken had al een koi-vijver. Noodgedwongen hebben we onze kennis over koi moeten bijspijkeren en nu beginnen we danig gehecht te raken aan die beesten. Wie had dat gedacht.

Mijn volgende klus wordt het grondig reinigen van de filterinstallatie, die nu al sinds Kerst 2016 niet gereinigd is. Niet boos worden, de vorige eigenaars zijn vertrokken zonder ons ook maar iets te willen vertellen en ik heb pas onlangs per toeval de man gevonden die de installatie heeft gedaan. Hij is advies komen geven. Beste 50 euro ooit gespendeerd en nu heb ik mijn handen vol!

Pococurante

Re: Hallo

Berichtdoor Buddy » Di 21 Nov 2017 12:51

Hoi Thomas, welkom hier op het forum. Jammer en zonde dat ze u niks hebben verteld over de vijver. Het zijn wel levende dieren die verzorgt dienen te worden.

Het “schoonmaken” zou ik even uitstellen, dus geheel proper maken van het filter.
Hiermee vernietig je de bacterie structuur in jou filter en ivm de koudere temperaturen niet
meer snel aangroeien. Wat ik zou doen, filter alleen spoelen, dus niet uit elkaar halen. Tevens
30% water wissel toepassen. Wanneer pomp gevoed en als die in de vijver ligt omhoog zetten.
Zodra de temp van het water boven de 15 graden is dan pas grondig aanpakken. Nu is het te koud voor jou en de vissen

Buddy

Terug naar Even voorstellen