Google+

Nieuwe vissen in de vijver ?

vooral als beginner wil je wel eens weten wat voor soort koi je in de vijver heb zwemmen plaats hier een foto en laat de meer ervaren liefhebber hem beoordelen

Nieuwe vissen in de vijver ?

Berichtdoor Anna_koibaby » Zo 26 Mrt 2017 17:35

Hai ik ben Anna en ik ben hier nieuw maar ik heb een vraagje over de koi karpers van mijn stief vader.
Mijn stief vader heeft nu zo'n 7 maanden koi karpers in de vijver zitten die uit van de oude vijver in de tuin van zijn moeder komen. Nu zitten er kleine zwarte visjes in de vijver van mn stiefvader dit lijken mij goudvisjes. Maar er zitten alleen 6 koi karpers in. De nieuwe (goud)visjes zijn ongeveer 6cm en zwart met een soort oranje gloed. Er zijn 3 "soorten" namelijk: met een normale staart net als een koi en een enkele laatste vin(onderkant) ,
met een dubbele staart maar wel een enkele laatste vin en met een dubbele staart en een dubbele laatste vin.
Dit moeten dan toch goud visjes zijn of half goudvis half koi ? We hebben nooit goudvissen in de vijver gehad dus dan zouden ze mee moeten zijn gekomen met een vogel want door nieuwe planten kan het niet komen aangezien al de planten in de vijver uit de oude vijver komen.
Zou iemand me wat meer hier over kunnen vertellen?
Ik heb geprobeerd om foto's toe te voegen maar het bestand is te groot dus zal het zo proberen te verkleinen.
Btw Sorry als het in de verkeerde lijst/groep staat .

Alvast bedankt
Gr Anna :omdraaien:3

Anna_koibaby

Re: Nieuwe vissen in de vijver ?

Berichtdoor kossykoi » Di 28 Mrt 2017 17:51

Welkom hier,

Denk dat je toch beter wat foto's kan plaatsen :goed:
Gebruikers-avatar

kossykoi
moderator

Re: Nieuwe vissen in de vijver ?

Berichtdoor Bjarne » Za 08 Apr 2017 23:06

Mijn gok is dat het showa's zijn die gekweekt hebben (evt met shiro's). Klopt het dat de vissen in de vijver op de vis op Kossy's avatar lijken?
Deze koi hun basiskleur is namelijk zwart, pas later komt hier rood en wit door.

De andere optie is natuurlijk op de poten van een reiger.
Gebruikers-avatar

Bjarne

Terug naar Wat is dit voor een Koi ?