Google+

Wat voor Koi is dit?

vooral als beginner wil je wel eens weten wat voor soort koi je in de vijver heb zwemmen plaats hier een foto en laat de meer ervaren liefhebber hem beoordelen

Wat voor Koi is dit?

Berichtdoor Lophognatus » Di 06 Jun 2017 14:00

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren voor het eerst 4 klein Koi's van ongeveer 15 cm gekocht. Ik ben nog niet zo ervaren met de soorten Koi's en heb gisteren gewoon 4 uitgekozen die ik mooi vond.
Bij thuis komst was ik wel benieuwd wat voor soort het zou kunnen zijn, maar als leek is dat voor mij nog lastig :oops:

Zouden jullie voor mij mee willen kijken welk soort het eventueel kan zijn? Misschien hebben ze een paar schoonheids foutjes, maar dat vind ik als beginneling nog niet zo interessant.
Ik heb zelf geprobeerd om de soort te bepalen en dacht in de richting van chagoi - ginrin chagoi :oops: neem het mij niet kwalijk als ik er totaal naast zit :oops:

Graag zou ik willen weten waar jullie aan denken en waarom. :goed:
Bijlagen
IMG_5926.JPG

Lophognatus

Re: Wat voor Koi is dit?

Berichtdoor KoiDevil » Di 06 Jun 2017 20:00

Zou een kigoi kunnen zijn.
Gebruikers-avatar

KoiDevil

Berichtdoor Lophognatus » Di 06 Jun 2017 21:11

Hebben die geen rode ogen? of kan dat nog als ze groter worden? Is mij gisteren niet zo opgevallen maar heb ik ook niet bewust op gelet :s ze zijn ook nog vrij klein maar vind ze nu al erg leuk! :D

Lophognatus

Berichtdoor kelvin » Vr 09 Jun 2017 0:18

Hey,
Dit lijken mij inderdaad kigoi te zijn, als de kleur metallic is gaat het om yamabuki.
De schublozen heten doitsu kigoi
De glinsterende is ginrin kigoi
De gewone is gewoon kigoi
Kigoi kunnen inderdaad rode ogen hebben, maar dit hoeft niet. Als ze rode ogen hebben heten ze akame kigoi

kelvin

Berichtdoor Lophognatus » Za 10 Jun 2017 10:57

Het zijn inderdaad twee schublozen en twee met alleen glinstering op de rug. Bedankt voor jullie informatie!

Lophognatus

Terug naar Wat is dit voor een Koi ?