Google+

Onze vijver

Show hier je vijver en/of tuin

Re: Onze vijver

Berichtdoor Moly » Vr 11 Mrt 2016 22:25

juul schreef:Leuk voor je weer nieuwe plannen maken.
Tav het aanbieden van potentiële khv besmette vissen (als ik het goed begrijp) vind ik dat je dit niet zomaar kan doen. Koi die het virus dragen en niet dood zijn gegaan kunnen wel blijven leven in die vijver maar hier zul je nooit een niet besmette vis meer bij kunnen zetten zonder dat die hartstikke dood gaat. De gevolgen voor een onwetende hobbyist die via het forum of mp jou besmette koi koopt zullen dramatisch uitpakken. Tenzij de koper ook een khv besmette vijver heeft. Echter de kans dat je die vind is klein vele hobbyisten die een khv uitbraak hebben meegemaakt hebben toentertijd de hele vijver opgeruimd. Sommige zijn weer herstart en anderen uiteindelijk helemaal gestopt door het verlies van volledig bestand. Volgens mij is handel in khv besmette vissen zelfs verboden vanwege uitbraakgevaar. Een onwetende hobbyist zal eerst nog denken dat het allemaal wel meevalt maar zodra de temperatuur van het water lekker oploopt en het virus uitbreekt is het gedaan met de pret.

Ik begrijp jou reactie beste Juul maar ik moet je hier even corrigeren anders had ik ze natuurlijk niet te koop aangeboden. Sinds de uitbraak heb ik natuurlijk het bestand weer moeten aanvullen aangezien deze aardig uitgedund was. Geleerd van eigen fouten en sinds de uitbraak niet besmette vissen bijgezet welke tot op heden probleemloos in de vijver rondzwemmen.
Belangrijker is de watergesteldheid waar een vis gewoon gezond in kan gedijen. KHV is ten slotte een Herpes virus en net als bij mensen dragen de meeste deze bij zich en kan het op een vatbaar moment uiten. Denk hierbij aan gordelroos of zelfs een koortslip.
Daarnaast zal ik deze vissen uiteraard niet verkopen zonder de kopers hierover in te lichten.
Gebruikers-avatar

Moly

Berichtdoor Moly » Vr 11 Mrt 2016 22:26

mullie schreef:En dan toch weer polyester snuiven

Blijkt toch verslavend te zijn :over
Dit keer overwegen we toch wel om het te laten doen...
Gebruikers-avatar

Moly

Berichtdoor juul » Vr 11 Mrt 2016 23:52

Dat stuk over het herpes virus en dragers is mij geheel duidelijk.
In het verleden genoeg ellende gezien bij hobbyist om me heen vandaar mijn reactie. Het feit dat je nieuwe koi hebt toegevoegd aan je bestand zonder dat dit tot problemen heeft geleid is nieuws voor mij. Dacht dat dit onmogelijk was maar kennelijk niet. In ieder geval eerlijk van je naar potentiële kopers toe , ook dat is iets wat genoeg fout is gegaan in het verleden bij besmette vijvers. Groet Juul
Gebruikers-avatar

juul

Vorige

Terug naar Mijn vijver & tuin