Google+

voeren in quarataine

Show hier je vijver en/of tuin

voeren in quarataine

Berichtdoor viscer » Wo 12 Dec 2012 22:37

Heb de koi’s in een Quarataine bak in de garage om dat de vijver wordt verandert
Nu mijn vraag, moet ik de koi’s bijvoeren het water is momenteel 8 graden

viscer

Re: voeren in quarataine

Berichtdoor Aros » Wo 12 Dec 2012 22:50

Allereerst welkom hier!

Voeren kan tot 6 graden. Gebruik wel wintervoer. Wheat germ of iets dergelijks!
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor mollie » Do 13 Dec 2012 0:20

daar zijn we het niet allemaal over eens arie.
hoeveelheid aanpassen aan de temperatuur vind ik belangrijker dan plantaardig voer geven in de winter maar dat zijn van die discussies.
beter te weinig voeren dan wat te veel ze zitten in een kleine bak met misschien een filter dat niet goed is ingedraaid let dus goed op je waterwaardes.
ps heb je er een net over liggen?
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor Aros » Do 13 Dec 2012 9:08

Misschien was mijn antwoord niet uitgebreid genoeg want ik vind jouw opmerking een goede aanvulling. Ik ben het met je eens dat je hoeveelheid aan moet passen aan temperatuur echter bijvoorbeeld high growth voer geven bij 8 graden in kleine hoeveelheid slaat wat mij betreft nog steeds de plank mis. Ook het niet te veel voeren omdat het filter mogelijk ng niet goed ingedraaid is. Maar de topicstarter vermeldt dit niet. Maar waar ben jij het in mijn verhaal niet mee eens?
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor pater » Do 13 Dec 2012 9:17

voeren tot 6 graden daar zijn de meningen over verdeelt .
maar ik denk dat er beter dan een topic gestart kan worden :idea: met de reden waarom ed.
dit om ts niet in de war te brengen . :omdraaien:
mvg Frits
Gebruikers-avatar

pater

Berichtdoor FFF » Do 13 Dec 2012 19:33

Nog een mening ;-)

Koi blijven voeren tot ze niet meer eten. Als je consequent minimaal 1x per dag blijft voeren blijven ze behoorlijk lang eten. de kiezen zelf wanneer ze deze behoefte niet meer hebben en dat ligt dan ergens tussen de 4 en 8 graden. Een koi blijft voedingsstoffen nodig hebben en daarom blijf ik het liefst zo lang mogelijk voeren. Als je niet meer voert moet de vis het stellen met zijn eigen reserves en die bewaar ik het liefst zo lang mogelijk om te zorgen dat ze vis weerstand heeft in het voorjaar en geen tot nauwelijks gewicht verliest en mogelijk zelfs nog enige groei pakt.

Verder moet je naar mijn mening met makkelijk verteerbaar voer voeren omdat de vis anders moeite krijgt met verteren. Dat voer hoeft niet plantaardig te zijn maar het moet goed verteerbaar zijn.

FFF
moderator

Berichtdoor viscer » Do 13 Dec 2012 20:34

als eerste wil ik allen bedanken voor de reacties
even ter info
koi's zitten in een ronde bak van 150 cm en 120 cm hoog met een net er over heen

er zit een binnen filter in met japanse matten die een maand in de filter hebben gelegen
vissen liggen lekker rustig onder in

viscer

Berichtdoor HookedonKoi » Do 13 Dec 2012 21:29

En nog een aanvullende mening.... (zucht..)
wellicht is wheat germ wel helemaal niet zo goed en moet je misschien wel aquatische eiwitten geven? (probites verkoopverhaal)

maaarruhm, andere vraag qbak op 8 graden..? waarom? als je q bak hebt, beetje verwarmen tot 15 graden? zullen de koi lekkerder vinden.(en je filter efficienter werken denk ik)
Gebruikers-avatar

HookedonKoi

Berichtdoor mollie » Do 13 Dec 2012 22:00

niet eens is het niet arie maar heb een andere mening zo bedoel ik het.
wheat germ geven in koude tijden ben ik niet zo voor maar dat is gewoon een mening of manier van koi houden de een doet het met drain de ander zonder het kan allemaal.
groeivoer geven onder de pak hem beet 18 graden zie ik ook niet zitten hoor.
Gr Ron

mollie
moderator

Terug naar Mijn vijver & tuin