Google+

Vijver en tuin Showaman

Show hier je vijver en/of tuin

Re: Vijver en tuin Showaman

Berichtdoor Sjuul » Ma 12 Nov 2012 0:56

Hallo,
Ik zou ook Voor tapijt gaan, het kost niks en werkt prima.
Althans bij mijn vijver ging het prima.
Denial isn't just a river in egypt

Sjuul

Berichtdoor erwin85 » Ma 12 Nov 2012 20:30

hallo,
Beton kun je vaak ook bij een betoncentrale kant en klaar halen met een aanhanger.
de kosten zijn dan ongeveer 80-90 euro per kuub.
hoef je het er alleen maar in te spitten en pas te maken.
Dit heb ik ook gedaan, het is veel goedkoper en je staat niet de hele dag met een betonmolen te draaien.

erwin85

Berichtdoor perry*25 » Ma 12 Nov 2012 22:17

waar kom je vandaan?
ik heb nog wel ondertapijt liggen wat tegen een schappelijke prijs weg kan

perry*25

Berichtdoor Showaman » Ma 12 Nov 2012 22:17

hout plus een tapijtje eroverheen is de goedkoopste oplossing. Beton halen bij de centrale is even geen optie. Heb geen trekhaak
op mijn auto en geen aanhangwagen. Ik zit er hard over na te denken om een beton auto met pomp te bestellen en dan gewoon 1,5
kuub in het gat te storten. Dan ben ik wel even wat geld kwijt, maar ben wel in 1 keer klaar.

Weet alleen niet wat beton gaat doen op een onstabiele ondergrond ??

Richard

Showaman

Berichtdoor perry*25 » Ma 12 Nov 2012 22:21

beton is ook de beste optie dus als je het er voor over hebt doen
vijvervloer vlak maken aanstampen, folie erin betongaasmat erover en dan 10 cm beton

perry*25

Berichtdoor Showaman » Ma 12 Nov 2012 22:28

goed aanstampen is dus het probleem, door het grondwater is de vloer 1 grote blubber bende. Je kan niet aanstampen omdat je dan tot
ver over je enkels in de blubber sta

Showaman

Berichtdoor perry*25 » Ma 12 Nov 2012 22:41

gat erlangs net wat dieper graven en dompelpomp erin

perry*25

Berichtdoor dunes » Di 13 Nov 2012 21:47

als je een beton wagen zou laten komen kan je vragen of ze het wat natter maken door er water bij te doen ,dan niveleert het zichzelf waterpas .dit laat je dan aantrekken en kan je het na zo'n 2 a 3 uur zachtjes shapen in een aflopende kijn naar je BD toe.even haleverwegen een netje er in ,en de ondergrond doet er niet zo heel veel meer toe.wel wat Perry zegt even een stukje iets dieper graven en dompelpomp er in om het tevele water weg te zuigen.dan weet je in iedergeval dat het goed zit en geen problemen later krijgt met lek raken.En je kan altijd je lokale beton boer vragen of ze geen overschot ritje hebben.
laat maar komen die zomer

dunes

Berichtdoor LidlAFCA » Zo 18 Nov 2012 16:24

Tegenwoordig doet de betonwagen er geen extra water meer bij.

Een betonwagen laten komen is idd wel de beste optie maar zeker niet de goedkoopste. Met een drassige ondergrond is lastig werken maar wel te doen.
Niet opgeven! Opgeven is mislukken :mrgreen:
10 Jaar Vak 410 Ultra's 2001
Gebruikers-avatar

LidlAFCA

Berichtdoor Showaman » Zo 18 Nov 2012 23:42

kijk eerst maar goed naar de foto's, een waar oorlogs gebied. Wanneeer je deze ellende ziet denk je dit komt nooit
meer goed.

001 (640x426).jpg

01.jpg

En jawel, er staat water in de vijver :cheer: :cheer:

Hoe is het allemaal gegaan........

Ik heb besloten om voor de budget manier te gaan. Als het niks word heb ik pech en moet alles overnieuw. Ik heb vorige
week een kwart plaat hout, Triplex, op de bodem gelegd en kon toen direct vrij goed en stabiel op de bodem werken. Heb
de stoute schoenen aan gedaan en heb een budget plan bedacht. Het kost totaal ongeveer € 300,00 voor alle benodigheden. Ik wilde
eens iets uit proberen wat toch al een tijd door mijn hoofd spookte. Zelf de vijver folie kitten. Lukt het niet dan heb ik pech.

Wat is er gedaan. Vorige week de sandwichplaten afgewerkt, alle boutjes en moertjes afgeslepen, afgerond en afgeplakt met ducktape.
Daarna de hele vloer verder vlakgemaakt en 1 putje in het midden gehouden om het grondwater af te voeren. Heb toen 3 hele platen Triplex
gekocht en 3 stukken tapijt van 4 x 1 meter. Dit ligt nu verspreid aan de randen waar de bodem nu vrij stbiel is en je goed over heen kunt
lopen. Ben vrijdag avond begonnen met de folie. Ik had twee stukken folie gekocht 1 stuk van 4,5 x 7,2 meter en 1 stuk van 4,5 x 4 meter. Dit is
in totaal 50,5 m². Als je naar de foto kijkt ligt het grootste stuk folie vanaf de schuur naar het planten filter over de bodem en twee zijkanten.
De andere twee stukken hangen aan de voor en achterkant. In totaal heb ik 6 "las naden". Eerst heb ik tuinhout latten in de hoeken en bodem
op de sandwichplaten geboord. Daarna eerst een flap folie op de tuinhout latten geniet. Daarna een dikke laag kit op de 1e flap gelegd. Toen de 2e
flap folie erop. Dit lichtjes aangedruk en boven op een 3 cm brede strip polyester gemonteerd. In de strip om de 5-6 cm gaatjes geboord van te
voren en deze op tweede laag folie gelgd met weer een dikke laag kit. In de gaatjes RVS schroeven geschroefd en gezordg dat de kit aan alle kanten
eruit kwam zetten. Toen de bodem drains gekit en kon de waterslang erin. Alleen dit moment was pas zaterdag avond om 23.15 uur. Stond in de regen de
laatste kit laag te kitten. Heb toen alles de vijver uitgegooit en gereedschap in de schuur gelegt en heb toen niks meer opgeruimd. Vandaar de rommel
explosie in de tuin.

De halve nacht heeft de kraan aangestaan en vandaag nog een s 6 uur en nu staat er ongeveer 40% water in de vijver. Dit laat ik nu twee dagen
zo staan om te kijken of er lekkages zijn. Dit hele proces van folie kitten en plakken heeft ongeveer 12 uur in beslag genomen. Moest zaterdag ook
nog wat anders doen als werken aan de vijver helaas. De vijver heeft straks geen plooien in de hoeken en zal er mooi strak bij liggen. Als ik alle
inspanningen en kosten tegen elkaar afweeg weet ik niet wat ik de volgende keer zou doen. Ligt eraan of de vijver in 1 keer dicht zal zijn. Dat word
spannend deze week. Als de vijver na twee dagen nog dicht is ga ik de doorvoeren erin vastkitten en de skimmer en verder afvullen tot de rand.

Heb nu niet gekozen voor beton. Heb vanwege een probeersel dit eerst gedaan. Wanneer de vijver niet dicht is ga ik niet tobben, weet dan in ieder
geval dat alle folie eruit gaat en folie ga monteren uit 1 stuk en laat iemand de hoeken vouwen. Voorlopig heb ik nog hoop dat alles in 1 keer dicht
is, dus de komende dagen met gespannen billen naar de de vijver lopen.

Tot zover maar weer

Richard

Showaman

VorigeVolgende

Terug naar Mijn vijver & tuin