Google+

Quarantaine bak project advies gevraagd

Zelfbouw filters, eiwitafschuimers e.d.

Quarantaine bak project advies gevraagd

Berichtdoor Harrieharrie » Za 20 Aug 2016 4:00

Advies gevraagd

Ik heb deze bak aangeschaft, inmiddels helemaal gestript

Ik twijfel wat beter is, een trickle die op de foto nog heel was of een sansai delta 1500 erop zetten op de rand of ander klein filterbakje met fortex

het is de bedoeling dat soms er even wat koi in moeten als iemand er niet meer voor kan zorgen en dan zo snel mogelijk een nieuwe vijver vinden.

Ik zat ook te twijfelen aan een airlift te bouwen maar deze kan geen water dieuwen boven het waternivo als ik het goed heb gelezen?

Anders zat ik aan een superfich e-eco te denken van 4800 liter om deze dan op de buis van het putje te maken die het dan dieuwt naar een filter wat er op moet komen
Bijlagen
2183.jpg

Harrieharrie

Re: Quarantaine bak project advies gevraagd

Berichtdoor kossykoi » Vr 26 Aug 2016 23:28

Mooie bak hoor.

Je kan je trickle houden natuurlijk.
Voordeel is dat deze snel opstart bij voldoende vulling van filter materiaal.
Nadeel is de opvoer hoogte, je levert fors in aan flow.

Als je voor een meer kamer filter kiest dan zou ik hem in gravity zetten. Dus waternivo bak gelijk aan waterniveau filter. Dan kan je ook met air lift werken eventueel.
Of met een pomp, pomp heeft een beter rendement zonder opvoer hoogte in ieder geval. Houdt leidingen liever wat groter in diameter dan heb je minder weerstand ook.

En als slim bent zorg je dat er altijd 30cm water in de bak blijft staan wanneer de afvoerkraan open staat. Mocht er iets misgaan liggen de vissen.niet droog.
Gebruikers-avatar

kossykoi
moderator

Re: Quarantaine bak project advies gevraagd

Berichtdoor Harrieharrie » Do 08 Sep 2016 18:26

een menneser delta 24000 komt erop. met een superfich pomp van 5.000 liter

Harrieharrie

Terug naar Zelfbouw