Google+

Eiwitafschuimer

Zelfbouw filters, eiwitafschuimers e.d.

Eiwitafschuimer

Berichtdoor mario_7 » Di 12 Jul 2016 12:55

Hallo Forumleden,

Ik heb een vraag: Ik heb een tornado 3 eiwitafschuimer maar deze retourneerd meer schuim terug de vijver in dan dat hij afvoert naar de riool. Ik ben er dus erg ontevreden over, het ding heeft nog nooit goed gewerkt.

Ik ga over twee weken heel de filterinstallatie uitbreiden en deels verplaatsen naar binnen de schuur en ik wil dan liefst een flinke grote afschuimer erbij maken (zelf maken) maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb op dit forum bijgevoegde afschuimer gezien die het zeer goed lijkt te doen maar het is een oud artikel. En liefst zou ik doorzichtige buis gebruiken; Ik vindt het leuk om de schuim te zien.

Kan iemand me aub adviseren in het maken van een goede, grote afschuimer? Natuurlijk staan er voorbeelden op dit forum maar ik ben echt een leek en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bij voorbaat dank.

Grt, Mario
Bijlagen
29628zr.jpg
Indrukwekkend !!

mario_7

Re: Eiwitafschuimer

Berichtdoor Aros » Di 12 Jul 2016 13:39

Ha leuk! Dat is mijn oude eiwitafschuimer. :goed: Het maken van een afschuimer is niet moeilijk maar wel een precies werkje.

Op internet zijn genoeg tekeningen te vinden: https://www.google.nl/search?q=eiwitafschuimer+tekening&hl=nl&biw=1920&bih=1115&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj5-46u6-3NAhWKCMAKHXe9A7QQ_AUIBigB#imgrc=gzw34NnLevUW4M%3A
Gebruikers-avatar

Aros
moderator / ass. beheerder

Berichtdoor mario_7 » Wo 13 Jul 2016 12:02

Hoi Aros,

Heb je ook een tekening van deze? En ben je er tevreden over?

Mario

mario_7

Berichtdoor Aros » Wo 13 Jul 2016 12:06

Ik was er tevreden over. IK heb hem nu niet meer omdat ik op mijn nieuwe vijver een eiwitafschuimer op de trickle heb zitten.

Tekening staat in die link uit mn vorige bericht maar als je deze twee gebruikt dan kom je er wel:

Afbeelding

13.jpg
13.jpg (25.89 KiB) 1650 keer bekeken
Gebruikers-avatar

Aros

Berichtdoor mario_7 » Wo 13 Jul 2016 20:22

Ik beb ook een trickle. Is het dan beter om een ander soort afschuimer te maken? Aansluiten op de trickle?

mario_7

Berichtdoor Aros » Do 14 Jul 2016 8:45

Afschuimer op een trickle werkt niet altijd.... Bij mij was het toevallig wel zo... Eigenlijk is een eiwitafschuimer gewoon een trickle alleen met als doen het water zoveel mogelijk te breken. Kaldness helpt het water te breken en schuim te creëren.

Je kan proberen het te combineren maar je bent het meest succesvol als je een echte eiwitafschuimer maakt
Gebruikers-avatar

Aros

Terug naar Zelfbouw