Google+

Zelfbouw voerautomaat

Zelfbouw filters, eiwitafschuimers e.d.

Zelfbouw voerautomaat

Berichtdoor davyschouw » Vr 10 Jul 2015 16:05

Hallo allemaal!
Mijn naam is Davy en hoewel ik zelf geen koi's heb wilde ik dit toch wel graag met jullie delen!

Ik heb een aantal dagen terug een projectje afgemaakt voor mijn schoonvader (en moeder :lol: )
Hij heeft een automatische voederbak maar had deze laten vallen en de deksel was dus kapot (koi feeder). + er werd geklaagd door zijn vrouw dat het zo'n lelijke grijze bak was in de tuin.

Dus vervolgens kreeg ik het idee om er zelf een te maken in de vorm van een bloempot! dat ziet er stukken beter uit natuurlijk. Ik naar de Action in de buurt en daar een bloempot gescoord voor nog geen 10'tje. Het materiaal bij bouwmarkten en websites aangeschaft en hup aan de gang gegaan.

Hier leg ik uit hoe ik het gemaakt heb:
http://davyschouw.nl/?p=290

Het werkt met een Arduino, een motortje, twee servo's en een hele hoop plexiglas!
Kennis met Arduino (mini-computertje) is me op school bijgebracht en dat kan wel eens moeilijk zijn. Maar mocht je het na willen maken kun je ook de code gebruiken die ik geef op de website.

Na een tijdje op het forum aan het neuzen te zijn geweest, had ik niets vergelijkbaars gevonden. Ik wilde mijn kennis en ervaring delen dus vandaar dat ik het plaats!

Groeten en alvast een fijn weekend!

davyschouw

Re: Zelfbouw voerautomaat

Berichtdoor alicewoman1 » Vr 10 Jul 2015 18:46

Leuk idee :goed: :goed:

alicewoman1

Terug naar Zelfbouw