- VERKLEIND(1).jpg (21.71 KiB) 11297 keer bekeken
Vijver zelf:
| |
![]() |
zelf gemaakte eiwitafschuimerRe: zelf gemaakte eiwitafschuimer
Vijver zelf:
Re: zelf gemaakte eiwitafschuimerIk heb gister deze eiwitafschuimer op de sieve geplaatst maar er komt niks uit terwijl ik wel een hoop schuim op de vijver heb staan als ik de skimmer uit zet.
Ik heb er nu een aquarium luchtpomp op staan met twee luchtbollen die ieder 200l/uur doen. Is dit te weinig? Hoeveel lucht heb ik minimaal nodig? Ik heb een nitto45 op mijn BD staan, wellicht dat ik deze dan moet gaan splitsen. Of ligt het aan het feit dat ik een Coca Cola fles heb gebruik ipv Pepsi? ![]()
Re: zelf gemaakte eiwitafschuimerVolgens mij heb ik ergens gelezen dat je bijna 30 liter per minuut moet hebben.
![]()
Re: zelf gemaakte eiwitafschuimerWow, zoveel? Dan blijft er niks over voor de bodemdrain.
*edit: zoveel lucht gaat er toch niet eens door een luchtbol?
Re: zelf gemaakte eiwitafschuimerNet mn nitto45 erop gezet en nu doet hij het prima!
Re: zelf gemaakte eiwitafschuimerWegens schuim op de vijver heb ik mij verleden week ook gewaagd aan de bouw van een eiwitafschuimer met PVC.
onderaan voorzien van een afloop om sediment te kunnen afvoeren en de overloop voor het schuim gaat rechtstreeks naar de afvoer. Hij staat op een bypass van de meerkamerfilter (bypass kwam er doordat pomp iets meer gaf dan de filter aankon) Dit is het resultaat van 2 uur werking van de afschuimer (en nee, het is heus geen donkere Leffe) Schuim is nagenoeg weg en het water is helderder