Google+

Hoe het geslacht bepalen bij Koi?

Heb jij een gouden tip en wil je ze graag met anderen delen?

Re: Hoe het geslacht bepalen bij Koi?

Berichtdoor marcus » Di 26 Nov 2013 0:46

kelvin schreef:http://www.yumekoi.com/images/stories/pdfs/Male-or-Female.pdf

in dit artikel van mike snaden staat alles wat je hoeft te weten :)
ik kom er zo toch uit :D

Ik geef toe dat mijn methode niet makkelijk van toepassing is bij Kohaku.
Dit is een moeilijke soort omdat hier vooral Jumbo's uit gekweekt worden, zowel de mannen als vrouwen zijn hierdoor doorgaans snel-groeiers en dat maakt een wat meer bombastische vormgeving in lichaamslijn.
Ik beweer hier dan ook NIET dat mijn methode de enige/beste is, iedereen heeft zijn ervaring en filosofie.
We kunnen er alleen van leren.

Groetjes, Marc. :omdraaien:
Groetjes, Marc.
Gebruikers-avatar

marcus

Berichtdoor mollie » Di 26 Nov 2013 22:34

deze kwam ik op het www tegen
Bijlagen
Female vent slit shape.jpg
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor henk » Zo 01 Dec 2013 11:16

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ESN3lF-5Kgk[/youtube]

henk

Berichtdoor ludo juy » Wo 20 Aug 2014 18:17

Hallo welke is een goede man vrouw verhouding met 8 kooivissen

ludo juy

Berichtdoor marcus » Do 21 Aug 2014 3:21

ludo juy schreef:Hallo welke is een goede man vrouw verhouding met 8 kooivissen

Hangt van het aantal volwassen vrouwelijke koi af.
Als je er vanuit gaat dat alle koi in je vijver gosai zijn dus minimum 5 jaar oud zijn bvb 9 stuks en je hebt 3 mannen dat zullen sowieso alle vrouwen in volgorde van populariteit bij de mannen in die volgorde worden bevrucht. Dus alle vrouwelijke koi komen in dit geval dus 3 x in aanmerking om het liefdesspel typisch voor koi te ondergaan.
Dit kan er heel ruw aan toe gaan en bestaat uit het duwen met de bek en zijkant van de kop van de man in de flank(en) van de vrouw terwijl ze heftig en met tamelijk wat snelheid door de vijver elkaar najagen.Na een tijdje gaat de vrouw haar kuit naar achteren persen door de anusopening en beweegt daardoor met het achterlijf heftig op en neer. Ondertussen blijven de mannen afwisselend duwen en hun achterlijf over de uitsproeing van het kuit plaatsen om er zo hun sperma over te spuiten en kan de vrouw bijna niet anders als tegen de oever van de vijver schuren waardoor scheurtjes en wonden in de huid kunnen ontstaan. Na enkele uren zelfs tot 24 uur afwisselend liefdesspelplezier van de mannen kunnen de vrouwen zodanig afgemat worden dat ze zich naderhand uitgeput op de bodem leggen om op adem te komen...

Je doet er dus goed aan om niet teveel mannen in je vijver te hebben als je niet wil dat je vrouwen er na 'tig' beurten erg gehavend aan toe zijn en heel veel tijd voor genezing nodig hebben en/of medische verzorging nodig hebben.

Het ligt dus aan jouw gezond verstand welke keuzes je op dit vlak maakt. Het probleem is alleen maar dat koidealers altijd beweren niet te weten of het een vrouw of man is bij een koi op jonge leeftijd en het eigenlijk makkelijker te zien/herkennen is bij bvb een sansai, (3 jaar). Maar dan zullen ze je eerst een tijdje bij de koi laten vertoeven en je hoofd zot maken tot je verliefd wordt, -als het al niet liefde op het eerste gezicht was, de koihobyist kennende! :mrgreen:
Feit is dat de meeste koidealers je altijd zullen proberen wijs te maken dat het een vrouw is, ook al weten ze verdomd goed wanneer het een man is! De prijs van een vrouw is dan ook op die leeftijd al 3 x duurder als een man, met als gevolg dat je als je niet weet hoe het te controleren je je laat bedotten en je dus altijd gelooft dat het idd een vrouw is. Tot je 2 jaar later ontdekt hoeveel van die vrouwen eigenlijk mannen blijken te zijn! :o

En als dat er meer zijn als goed is voor de vrouwen probeer dan een keuze te maken en verkoop dan een paar mannen... :roll:

Suc6 ermee! :omdraaien:
Groetjes, Marc.
Gebruikers-avatar

marcus

Berichtdoor ludo juy » Do 21 Aug 2014 17:18

Dank u wel , voor de goede uitleg mijn kooien zijn nog geen jaar ,en ik vermoed 2 mannen en 5 vrouwen en 1 weet ik het niet juist ik gaan op het uiterlijk af,de slanke lijn vermoed ik mannen te zijn en de vrouwtjes hebben een voller lichaam ik ben maar een beginneling ,maar heb al veel genoten van de kooien groeten

ludo juy

Vorige

Terug naar De Gouden Tip