Google+

Stroom besparen (sorry nuon essent en oxio)

Heb jij een gouden tip en wil je ze graag met anderen delen?

Re: Stroom besparen (sorry nuon essent en oxio)

Berichtdoor marco67 » Vr 19 Feb 2016 16:05

mullie schreef:Elk jaar overstappen naar een andere leverancier scheelt geen stroom maar wel honderde Euro s

dan weet ik er ook nog 1, richt met de buurt een bedrijfje op de stroom leverd.
ik zit bij de nuon en daar betaal je als consument ongeveer €0.25 per Kw en ongeveer €40,- vastrecht
Nu wil het dat ik een bedrijf heb en meer als 50.000 kw per jaar verbruik en wat blijkt als je boven de 50.000 totaal verbruik uitkomt dan betaal je over alle kw nog maar €0.04 :goed: (dus van 0 kw tot 50.000+ kw betaal je de 4 cent per kw) oke ik betaal meer vastrecht maar ik heb ook 3x 80A liggen.

volgende heb ik nooit uitgezocht omdat het voor mij niet van toepassing is, maar mischien een idee om een keer uit te zoeken.
stel je richt met de buurt een bedrijfje op, je bouwt 1 hokje waar de aansluiting van de buurt op binnen komt.
dan heb je volgens mij maar 1 keer vastrecht, en als je dan meer als de 50.000 kw gaat verbruiken dan krijg je ook de 4cent per kw.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor marco67 » Vr 19 Feb 2016 16:10

het bovenstaande is trouwens ook 1 van de redenen dat groen zijn niet loont want zoiets dergelijks geld ook voor gas. ik wil het volgende pand helemaal energie neutraal maken, maar ik weet dat ik dan een dief ben van mijn eigen portemonnee. hoe dom kunnen de regeltjes zijn.

groeten
marco

marco67

Berichtdoor mullie » Vr 19 Feb 2016 16:33

Het eerste jaar van mijn overstap van de non naar een andere leverancier scheelde mijn ruim 1000 Euro en nu scheelt het me elk jaar een paar honderd euro met mijn verbruik
Doe wat je zeg dan lieg je niet
Gebruikers-avatar

mullie

Vorige

Terug naar De Gouden Tip