Google+

Stroom besparen (sorry nuon essent en oxio)

Heb jij een gouden tip en wil je ze graag met anderen delen?

Re: Stroom besparen (sorry nuon essent en oxio)

Berichtdoor mollie » Zo 17 Jun 2012 11:43

de eerste is het nieuwe systeem de 2e foto het oude wat op het pannen dak staat.
hier is het vrij zonnig vandaag de meter loopt lekker terug.
Bijlagen
IMG_5325.JPG
IMG_4113.jpg
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor Johanr » Zo 17 Jun 2012 13:16

Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je die set voor die prijs hebt gevonden en waarom jij wel subsidie krijgt

Johanr

Berichtdoor koi addict » Zo 17 Jun 2012 13:26

Johanr schreef:Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je die set voor die prijs hebt gevonden en waarom jij wel subsidie krijgt

ik ben ook benieuwd?
Wat de mens kan bedenken en geloven, dat kan bereikt worden. Napoleon Hill 1883 -1970.
Gebruikers-avatar

koi addict

Berichtdoor mollie » Zo 17 Jun 2012 23:21

de subsidie waar ze het nu over hebben in het kabinet is het niet dit is van uit de provincie gegaan er komt zelfs nog meer bij als ik het goed heb vernomen.
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor TimA » Do 26 Jul 2012 11:57

Om hier even op in te gaan, er is nu wat duidelijkheid. Je kunt 15% van de aanschafwaarde in de vorm van subsidie terugkrijgen, met een maximum van € 650,=. In het geval dat je dus een set van 1250,= koopt krijg je geen 650 maar 187,50. Met een dergelijke set van 720 watt piekuur zou je volgens experts GEMIDDELD 650 kwh per jaar kunnen terugverdienen.

Tekst uit het artikel:

Subsidie voor 30.000 installaties!
Categorie: Nieuws
Er is eindelijk duidelijkheid over de nieuwe subsidieregeling voor zonnepanelen. Met de nieuwe regeling kunnen dertigduizend daken van zonnepanelen worden voorzien. Daarmee wordt de subsidiepot van 22 miljoen euro in 2012 helemaal uitgeput. Voor 2013 zal nogmaals 30 miljoen euro ter beschikking komen.
Particulieren

Dit maakte de staatssecretaris Atsma in een brief aan de Tweede Kamer bekend. De subsidieregeling gaat per 2 juli in. De regeling is bedoeld voor particulieren en niet voor zakelijke gebruikers. Per installatie wordt 15 procent van de aanschafprijs vergoed met een maximum van 650 euro. Per installatie wordt er 3,5 kWp vergoed, wat neerkomt op het gemiddelde, jaarlijkse energieverbruik van een huishouden.
Aanvraag met DigiD
Particulieren kunnen subsidie aanvragen met DigiD via het elektronisch loket van AgentschapNL met de digitale versie van een getekende overeenkomst op of na 2 juli 2012. Per adres kan één aanvraag worden ingediend.
Gebruikers-avatar

TimA

Berichtdoor mollie » Za 04 Aug 2012 0:14

hier gewoon 576 euro subsidie gehad 0.80 cent/wattpiekuur.
kan verschillen per provincie.
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor DJkoi » Za 04 Aug 2012 8:09

Dit ga ik ook eens uitzoeken!

DJkoi

Berichtdoor Rayman207 » Di 30 Apr 2013 20:18

Hier 8 panalen op het dak geschroeft, 1690Wpiek, meter loopt niet meer terug, want door de moderne (slimme) meter heeft dit gewoon eigen telwerken. Beetje zonnige dag als vandaag wekt het systeem toch al gauw 12KwH op, daar kan wel een vijverpompje van draaien. Landelijke subsidie regeling is inderdaad gebaseerd op Wpiek van het systeem, als je dus +/- 600 subsidie krijgt voor een systeem van 700Wpiek dan kan het wel eens zijn dat je bij controle mag terugbetalen met boete, want het is een landelijke regeling. 2013 heeft ook weer een mooi budget, maar gezien de vele panelen gaat dit erg hard.

Mijn systeem gekocht via het werk voor 3899 euries, echter gaat mijn baas meebetalen en heb ik 580 euro subsidie gehad (ging verbazingwekkend snel, namelijk nog voordat de panelen binnen waren).

Ik zeg met de stijgende energie prijzen is het zeker snel terug te verdienen en als je het goed berekend is het beter dan de 2% op je spaarrekening :)

Terugleveren is intressant zolang de overheid dit intressant houdt, want hoe meer mensen dit gaan doen hoe sneller de tarieven voor teruglevering aangepakt zullen worden. Dus mijn advies begin er niet aan want straks krijg ik minder voor me opgewekte stroom..... Advies van de nuonmedewerker :):):):)

Rayman207

Berichtdoor buchburg » Wo 22 Mei 2013 12:43

Met terug leveren aan het net ,zal in de toekomst weinig of geen voordelen meer zitten . Het lijkt mij toch interresant voor zonnepanelen te kiezen , maar in een aangepaste vorm .Eerst gaan kijken wat je per jaar verbruikt , daarna gaan kijken wat en hoeveel panelen er nodig zijn om op ongeveer 0 uit te komen . Het heeft dan ook geen zin om een grotere installatie aan te schaffen ,dan voor eigen gebruik. Overcapaciteit heeft geen zin ,omdat het een dure investering is en weinig op brengt . Het zal best zo kunnen zijn dat je het ene jaar wat bij moet betalen en het andere jaar weer wat terug krijgt , hangt veel af van de zonuren in een jaar . Daarnaast je energie leverancier vragen voor een slimme meter die zowel het gebruik op als aftelt. Voor verdere besparing , gewoon eens door het huis lopen , wat zijn grote energie verslinders . Een 2de koelkast in de schuur die het hele jaar aanstaat voor je bier , kan zomaar een half jaar uit . Op verlichting kan heel veel bespaart worden , gebruik zoveel mogelijk led lampen . Loop eens even naar je tv/home cinema installatie ,je schrikt er van wat dat in standby stand verbruikt , gewoon een standby killer er tussen . Als je naar de radio wilt luisteren ,terwijl je gewoon aan het werk bent , kan met een kleine radio/cd speler , zonder dat er een installatie van 550 watt aan staat ( in mijn geval) Er is zoveel mogelijk zonder dat je in moet leveren aan woon/leef comfort . Ik kan er een klein boekje over schijven.

Mvrg. Teun
Rij nooit harder dan dat je beschermengel vliegen kan

buchburg

Berichtdoor ronniekoi » Vr 29 Nov 2013 0:31

een airlift nemen
Gebruikers-avatar

ronniekoi

VorigeVolgende

Terug naar De Gouden Tip