Google+

aanpasing velda drijfskimmer

Heb jij een gouden tip en wil je ze graag met anderen delen?

aanpasing velda drijfskimmer

Berichtdoor magoi » Zo 21 Mei 2006 10:46

voor diegene met een velda drijfskimmer met ingebouwde pomp.

ik heb een velda skimmer waar ik niet erg tevreden over was,maar
deze heeft dus een ingebouwde pomp waar een uitstroom op zit waar je een slang op aan kunt sluiten als je een gaatje boort met een vlinder boor in de bescherm kap.
let er wel op dat je op precies de goede plek boort.
als je daar dus de slang op aan sluit kun je hem via een planten filter laten lopen of op een apart filter

Afbeelding
Gebruikers-avatar

magoi

Berichtdoor Maaike » Ma 29 Mei 2006 12:03

Hallo,
Ik loop ook al een tijdje te denken over zo'n drijvende skimmer van velda. Vooral om dat wij nogal een bloeiende tuin hebben met de bijbehorende bloemblaadjes. (in de vijver).
We hebben geen mogelijkheid voor een "gewone"skimmer. Wat zijn jullie/jouw bevindingen zonder zo'n extra slang eraan? Waarom beviel het niet en is dat ding zowiezo wel handig?
Alvast bedankt voor de info.
Groetjes,Maaike
Ben hier om te leren. Wees dus een beetje aardig als ik dom doe.
Gebruikers-avatar

Maaike

Berichtdoor magoi » Ma 29 Mei 2006 19:29

als je de mogelijkheid hebt voor een drijskimmer kun je eigenlijk elke skimmer plaatsen
de skimmer beviel mij niet omdat die alle klein afval vermaalde en weer terug de vijver in pompte met het gevolg dat je weer extra zweefvuil krijgt met alle gevolgen.
vandaar dat ik hem heb aangepast en zodoende via een filter / plantenfilter kan laten lopen
Gebruikers-avatar

magoi

Berichtdoor Maaike » Wo 31 Mei 2006 15:18

Hoi Magoi.
Ik ben nog een echte koi beginner. We hadden voorheen een drukfilter van Oase met een Oase pomp (was absoluut niet genoeg).
Tegenwoordig sta ik onder curatele van een echte koi fannaat die met mijn centjes een beadfilter, uv-lamp en een veel krachtiger pomp is gaan kopen. Over dit systeem ben ik zeer tevreden maar het doet niets aan het vuil OP het wateroppervlak. tenzij het gaat rotten en naar de bodem zakt. Ik was serieus in de veronderstelling dat dit vuil in een bakje zou komen wat bv dagelijks geleegd moet worden. Voor een echte skimmer heb ik simpelweg geen ruimte en kennis. Bestaat zo'n systeem eigenlijk wel waarbij je afzuiging hebt zonder afvoer?
Alvast weer hartstikke bedankt voor eventuele informatie.
Groetjes,Maaike
Ben hier om te leren. Wees dus een beetje aardig als ik dom doe.
Gebruikers-avatar

Maaike

Berichtdoor Yanick » Wo 31 Mei 2006 19:12

ik ga gewoon zodra er vuil op het water drijft zoals bloemblaadjes etc. met een zeer fijn schepnetje erdoor :wink:
Gebruikers-avatar

Yanick

Re: aanpasing velda drijfskimmer

Berichtdoor Sanderrs » Do 10 Jul 2014 18:19

Ik heb twee skimmers van superfish 3000 werkt echt perfect met twee ronde filtermatjes erin.

Sanderrs

Re: aanpasing velda drijfskimmer

Berichtdoor TuuT » Do 10 Jul 2014 20:03

Ik heb zon velda skimmer en werkt prima, vriendin van me heeft er nu ook eentje en is ook tevreden.
Ik heb van die matten erin en ik zie geen gemalen spul eruit komen.
Wat betreft gouden tip , vind ik wel ern goeie :goed:

TuuT

Terug naar De Gouden Tip