Google+

automatisch reinigende sieve tijdens vakantie

Heb jij een gouden tip en wil je ze graag met anderen delen?

automatisch reinigende sieve tijdens vakantie

Berichtdoor abcokoi » Za 13 Jun 2015 22:47

image1-5.png
Hierbij mijn oplossing voor een paar weken geen sieve schoonmaken maar werken met een buffer. Wanneer de pomp loopt zuigt hij de prop vuil vacuüm er uit (vacuüm). Het vuil verdunt zich en zakt in het grote vat naar de bodem. Gaat dit werken? De extra zeef kan er ook uit. De pomp achteraf iets hoger plaatsen. je raakt nooit water kwijt zo en het mogelijk vieze water wat je gebruikt als doorstroom komt niet in contact met het vijverwater. Kan een heel klein pompje zijn. Kan ook nog een afsluiter onderin de buffer voor afvoer naar riool. Graag reacties of dit kan gaan werken. de tijdschakelaar gaat om de paar uur voor 1 minuut aan.

ha zojuist nog een idee. een bruissteen ipv de pomp kan misschien voor een continue doorstroom zorgen.....

abco(willie wortel)

abcokoi

Re: automatisch reinigende sieve tijdens vakantie

Berichtdoor marco67 » Zo 14 Jun 2015 13:44

Sorry gaat niet werken. vacuüm ga je niet krijgen met een klein pompje er is een reden dat stofzuigers een hoog wattage hebben. Maar buiten dat je wilt niet werken met een buffervat, ik heb hier mijn trommel niet rechtstreeks op het riool aangesloten maar op een opvang vat met een dompelpomp met vermaler erin die het wegpompt naar het riool en dat opvang vat zit een aardig rottingsproces in nu maakt dat in mijn geval niet uit het komt toch niet meer in contact met schoon vijverwater maar zoals jij het wilt wel en dat is niet wenselijk

Groeten
Marco

marco67

Berichtdoor abcokoi » Zo 14 Jun 2015 19:48

neen het water blijft doorstromen in de onderste sleuf voor opvang vuil in sieve. het water komt niet in contact met het vijverwater of sieve. Daarnaast bezinkt het vuil en pomp ik het boven het vuil in de buffer opnieuw door. ik ben aan het testen....

abcokoi

Berichtdoor marco67 » Ma 15 Jun 2015 1:23

euh jij hebt in het onderste gedeelte geen water staan? als ik even naar je tekening kijk staat je vat lager als het opvang gedeelte van je sieve, klopt? het vat zal dus vol water stromen dan heb je dus 50liter water in je vat in je 50 liter vat, klopt? nu spoel je daar 10 liter vuil bij in hoe vol zit nu je vat? 60 liter? in een 50liter vat? of verdwijnt er 10 liter water je vijver in?
het is niet lullig bedoeld en ik hoop dat je mijn ongelijk kan aantonen. maar ik denk dat het niet werkt en dat je beter naar een trommel, oneindig bandfilter of een stilstaand bed kan kijken die kan je alle 3 gecontroleerd laten spelen en ben je gelijk het vuil kwijt. is toch een leuk knutsel project voor de winter.

succes marco

marco67

Berichtdoor freek123 » Ma 15 Jun 2015 18:48

Misschien een betere vraag / opmerking;

hoe doe de rest dit met de opstelling "sieve" in de vakantie ?
Zo helpen we elkaar toch weer ? :goed: :goed:

O ja............ik heb geen sieve en kan je dus niet verder helpen.
Gebruikers-avatar

freek123

Berichtdoor mollie » Di 16 Jun 2015 13:14

Pa en ma iedere dag later komen :goed:
Gr Ron

mollie
moderator

Terug naar De Gouden Tip