Google+

voeren en medicijngebruik

Heb jij een gouden tip en wil je ze graag met anderen delen?

voeren en medicijngebruik

Berichtdoor Bas Koi » Ma 02 Dec 2013 15:48

Hallo allemaal,
Ik lees altijd veel vragen over de Koi voeren bij behandelingen met medicijngebruik.

Even wat op een rijtje:

- 3 dagen voor de behandeling stoppen met voeren!
A, de afvalstoffen en zweefvuil/poep worden minder.
B, de waterwaardes blijven goed.
C, het filter vervuild niet meer dan nodig.

De reden van het niet voeren is dat je wilt dat de medicijn werken op de parasieten en niet op je zweefvuil/poep. Daarnaast is het medicijngebruik belastend voor je filter bacteriën dus belast deze niet onnodig.

- tijdens de behandeling niet voeren omdat het wederom zorgt voor zweefvuil/poep en onnodige vervuiling.

- na de behandeling pas naar een paar dagen rustig aan beginnen met voeren om alles de kans te geven om goed op te starten en te versterken!
Wederom is overbelasting van het filter schadelijk voor je Koi en de waterwaardes.

DUS KORTOM NIET VOEREN VOOR, TIJDENS EN NA DE BEHANDELING.

:goed:
HOOP HIERMEE MENSEN TE HELPEN MET HET VOERDILEMA....

GROETEN
Gebruikers-avatar

Bas Koi

Re: voeren en medicijngebruik

Berichtdoor mollie » Di 03 Dec 2013 0:35

zijn mijn koi ziek wacht ik geen 3 dagen met behandelen
met lernex mocht ik gewoon voeren maar net wat bas koi zegt meestal mag je niet voeren tijdens een behandeling en zul je rustig moeten beginnen met voeren.
Gr Ron

mollie
moderator

Re: voeren en medicijngebruik

Berichtdoor Bas Koi » Di 03 Dec 2013 13:47

Klopt dat je niet 3 dagen wacht als je Koi ziek zijn. Maar als je pas merkt dat er wat aan de hand is als ze al ziek zijn heb je niet goed op je Koi gelet de dagen ervoor.
Dus als je afwijkend gedrag ziet, minderen met voeren. Dan ben je al voorbereidend bezig voor als het wel fout gaat.

Maar goed, ieder zijn eigen methode.
Hoop alleen dat hiermee weer een aantal vragen zijn beantwoord en uit de wereld geholpen!
Gebruikers-avatar

Bas Koi

Terug naar De Gouden Tip