Google+

Stelling van de maand April 2017

Praat hier over van alles, deel interesses, maak grappen en discussieer over dingen die niets te maken hebben met een van de boven of onderstaande forums.

Stelling van de maand April 2017

Berichtdoor kossykoi » Zo 02 Apr 2017 18:57

In april ga ik extra vaak mijn koi observeren i.v.m. voorjaars perikelen

De stelling heeft niets te maken met mijn mening, maar is bedoeld om hier een leuke discussie te krijgen.
Gebruikers-avatar

kossykoi
moderator

Re: Stelling van de maand April 2017

Berichtdoor juul » Zo 02 Apr 2017 19:56

Niet perse extra. Maar omdat ze actiever worden en makkelijk weer een poosje bij de hand vol voer blijven rondzwemmen ben ik wel beter in staat om ze weer eens goed te observeren. Ik ga ze zeker niet netten of anderzijds bowlen voor verdere inspectie zonder aanleiding.
Gedrag van de koi is iets waar ik veel informatie uit put.
En gelukkig ervaren we daar geen problemen :mrgreen:
Behalve dat ze weer schofterig honger worden....en dat het voor mij meer een uitdaging is die voerschep nog even rustig aan in te zetten.
Gebruikers-avatar

juul

Berichtdoor kossykoi » Ma 03 Apr 2017 19:51

Doe zelf wel extra goed observeren, in het voorjaar toch soms last van wormen of parasieten. Laatst ook een paar koi afgestreken uit de vijver en behoorlijk wat huidwormen. Heb een week lang flink ververst en de pomp op een hogere flow laten draaien. Na een week geen huidwormen meer te zien. Heb niet meer hoeven behandelen gelukkig.
Gebruikers-avatar

kossykoi
moderator

Berichtdoor Roy_vierwind » Di 04 Apr 2017 20:50

Ik observeer hier zeker extra.. Ik strijk de vissen af als ik iets merk aan ze. Maar goed ook, heb helaas afgelopen weekend moeten behandelen tegen costia. Behandeling goed doorstaan, en ze doen het verder hartstikke goed!
Gebruikers-avatar

Roy_vierwind

Terug naar Koi forum Lounge