Google+

Nieuwe Koi gesprongen (schokkende foto's)

Praat hier over van alles, deel interesses, maak grappen en discussieer over dingen die niets te maken hebben met een van de boven of onderstaande forums.

Re: Nieuwe Koi gesprongen (schokkende foto's)

Berichtdoor Buddy » Wo 27 Jun 2018 15:23

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag toch even de koi onder narcose gebracht om haar verder te onderzoeken. Eerst alles klaar gezet, handdoeken, microscoop, medicalm, mufex,waterstofperoxide, wattenstaafjes en een zachte ondergrond waar de koi op ligt.

Bij het scheppen van de koi zag ik dat de ontsteking onderhuids was. Dus er is ook een bacterie aanwezig op onze koi. De koi na het scheppen met een koisok in de bak gedaan met medicalm ( verdoving ) Na diverse malen haar om proberen te duwen in de behandelbak was het tijd haar eruit te halen. Met een natte doek heb ik haar richting behandel tafel gebracht. Hier de ogen goed afgedekt, nu gaat de stopwatch lopen ...
Eerst waterstofperoxide 3% (verdunt) de wondjes schoongemaakt, daarna mufex erop gespoten en in laten trekken. Dit alles heeft slechts 3 min geduurd en zij begon al uit de narcose te komen. Met natte doeken heb ik haar opgepakt en voorzichtig in de q-bak gedaan, ze zwom meteen weer, daarna even goed in de gaten gehouden. 10 Minuten later begit ze weer te eten ....zover geslaagd.

Ik heb wel Anarex bio toegevoegd aan het water te ondersteuning, nu even afwachten of de laatste wondjes sneller helen.

Voordat ze de Q-BAK in ging een afstrijk gemaakt .. .. resultaat niks gevonden :goed:

Buddy

Berichtdoor Buddy » Do 05 Jul 2018 0:02

Afbeelding

Nog een foto van het herstel, gaat langzaam
maar zeker de goede kant op. Nu hopen dat
de schubben weer mooi aangroeien

Buddy

Berichtdoor Buddy » Wo 05 Sep 2018 11:14

De kohaku is geheel genezen de hi trekt mooi weer dicht op haar kop, waarschijnlijk zal het wel dunner zijn in de toekomst. We wachten het af. Onze dame zwemt nog steeds binnen, wanneer ze naar buiten gaat maak ik nog een filmpje hoe het genezen is :goed:

Buddy

Vorige

Terug naar Koi forum Lounge