Google+

Nieuwe Koi gesprongen (schokkende foto's)

Praat hier over van alles, deel interesses, maak grappen en discussieer over dingen die niets te maken hebben met een van de boven of onderstaande forums.

Re: Nieuwe Koi gesprongen (schokkende foto's)

Berichtdoor Buddy » Za 28 Apr 2018 18:59

Ik kon het toch niet laten om een afstrijk te maken en ja hoor mijn voorgevoelens waren juist COSTIA :shock: Gevonden op 1 Koi en niet zo'n klein beetje. Vond deze dame bij de water toevoer.... Bij de kohaku ook al het gevoel dat het op uitbreken stond .
Nu zitten ze inmiddels formaline 20ml M3 .... Door toevoeging veranderd de samenstelling van water en gaan nu paar gedrag vertonen :over .... Hopen dat ik er snel van af ben ..,..

Buddy

Berichtdoor mollie » Za 28 Apr 2018 23:33

Blijft even tegen zitten :aai
Succes met behandelen
Gr Ron

mollie
moderator

Berichtdoor Buddy » Ma 30 Apr 2018 22:01

Vandaag voor de tweede keer 20ml per KUB formaline toegevoegd. De kohaku reageert er bijna
niet op. De overige koi schuren ( wat ik nog niet had gezien) nog van de eerste behandeling. Morgen een rust dag en dan de 5de dag 20% het water verversen. Om het filter die mee is behandelt te ondersteunen wordt staks aquabac toegevoegd. We maken zaterdag een afstrijk en hopen niks meer aan te treffen ..

Buddy

Berichtdoor Buddy » Ma 07 Mei 2018 17:38

Een kleine update: de kohaku schaaf wonden zijn zo goed als dicht, 1plekje is nog rood maar ze eet goed en meldt zich prima.
Ik ga ervan uit dat ze dit nog prima zelf kan oplossen :goed: Om haar weerstand te vergroten voer ik nu zelf gemaakt knoflook
voer en sinaasappel. Dit gaat er prima in. Ze gebruikt inmiddels haar linker voor vin beter dus dat komt weer 100% in orde.

Ik heb haar even niet genet omdat het optisch beter gaat met haar. Wat mij wel opviel is dat ze haar linker kieuw niet altijd gebruikt
en ziet haar af en toe gaapen. Misschien toch nog last van kieuwworm. De vlgd keer even de kieuw nakijken, het rode plekje en een afstrijk
maken :goed:

Buddy

Berichtdoor Buddy » Ma 07 Mei 2018 17:39

Hier filmpje van de enkele worm, denk niet dat dit veel ellende geeft :over
https://vimeo.com/268419497/recommended

Buddy

Vorige

Terug naar Koi forum Lounge