Hoi allemaal,
Wij zijn nieuw hier. Ik heb mij zojuist geregistreerd voor dit forum omdat wij sinds Mei 2016 een Koi vijver hebben van 30kuub en de vissen het op dit moment ontzettend slecht hebben.
Wij willen de vijver (tijdelijk) opwarmen (water nu 9,6gr) en zouden graag weten of jullie hier tips voor hebben. Hoeveel watt hebben wij bijvoorbeeld nodig voor een vijver van 30kuub? En naar hoeveel graden zou dit het beste zijn voor de Koi?
Voor meer duidelijkheid wil ik graag onderstaande delen:
Afgelopen winter hebben we de vijver goed afgedekt met platen en zijn alle Koi de winter goed doorgekomen, althans zo leek het. Nadat bijna alle vissen al een aantal dagen stil op de bodem lagen hebben wij 24 maart een koidokter langs laten komen. Slecht nieuws; Koi besmet met Costia. Op aanraden van deze man hebben wij de vijver behandeld met het gifgroene "Alpharex". Een ontzettend heftig goedje waarvan we wisten dat de vissen het even zwaar zouden gaan krijgen, maar na langzaam op te knappen lagen ze al vrij snel weer allemaal stil op de bodem. In overleg met de koidokter en de Karper in Utrecht hebben we op 16 april extra weerstand toegevoegd, ik ben alleen even het merk kwijt.
Inmiddels zijn we al een aantal dagen verder en doen de vissen het nog steeds ontzettend slecht. Rode aders, stil liggen op de bodem en vanochtend leek het even alsof er 1 al dood was gegaan want die lag stil op de oppervlakte. Toen we hem eruit wilden halen met schepnet bleek hij toch nog te leven. Alle waterwaardes zijn goed!
Koidokter weer langs laten komen en die zegt het ook niet meer te weten. Hij denkt dat onze Koi niet genoeg weerstand hebben tegen de koude temperaturen die er nu weer zijn ten opzichte van de warme dagen die we onlangs ineens hadden.Op dit moment voeren wij even niet meer.
Is er hier iemand die tips heeft voor ons of misschien hetzelfde heeft gehad?
Alvast ontzettend bedankt.
Groetjes,
Meko