Google+

Opgroeibak verwarmen met warmtepomp

Vijver techniek, warmtewisselaars e.d.

Re: Opgroeibak verwarmen met warmtepomp

Berichtdoor marco67 » Di 18 Apr 2017 23:18

klopt helemaal dat je de foto niet kan herrineren ik had je die in bij de pb willen meesturen als voorbeeld wat je ook met zo'n print kan doen, maar je kan helemaal geen foto's in een pb sturen :lol: :lol: :lol:
3kw valt toch wel mee voor 10m3 de qbak draait hier eigenlijk alleen maar in de winter en alleen maar als ik problemen heb en het water naar 23 of 24 graden wil hebben en dat wil ik niet te lang doen want dan heb ik hier binnen "no time" champions in de werkplaats. als je een rolbroerte wil krijgen dan had je moeten kijken toen ik mijn vijver wou opstoken in de winter :lol: een cv van 60kw 14dagen voluit en daarna ging hij pas een halve graad per dag oplopen maar verder als 8 graden water temp ben ik nooit gekomen. dus dat heb ik maar opgegeven.

maar dit is de foto
IMG_0039.jpg
[/img]

groeten
marco
Bijlagen
IMG_0039.jpg

marco67

Berichtdoor Fr3ddy » Wo 19 Apr 2017 12:22

Dat is een beste qbak Marco :)

kossykoi schreef:Kan je ook wat zeggen over de kosten voor verwarmen, valt het mee of tegen?

Eigenlijk niet.. ik let er niet echt op. Het is zonder een verbruiksmeter ook echt lasting om te bepalen hoevel kwh dat ding nou daadwerkelijk verbruikt.

Fr3ddy

Berichtdoor kossykoi » Wo 19 Apr 2017 18:16

Een hele mooie q bak zeg :goed:

Nadeel van de warmtepomp is dat rendement in de winter laag is. En technisch bijna niet mogelijk ivm invriezen van de lamellen.

Bedankt voor de adviezen.
Ga er mee aan de slag :goed:
Gebruikers-avatar

kossykoi
moderator

Vorige

Terug naar Techniek