Google+

Zelf gemaakte beluchting werkt niet naar behoren

Vijver techniek, warmtewisselaars e.d.

Zelf gemaakte beluchting werkt niet naar behoren

Berichtdoor Erwin_84 » Wo 30 Dec 2015 0:15

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn beluchting voor in mijn meer kamer filter met een koi flow 60.

Ik heb een vierkant gemaakt van 20mm buis voor in mijn meer kamerfilter met bewegend bed. Ik heb de buis geboord met allemaal gaatjes van 1mm maar als ik er nu lucht opzet komt maar aan 1 kant in een hoek alle lucht ipv dat het mooi verdeeld is over de hele buis.

Iemand tips of ooit ook dit probleem gehad?

Alvast bedankt

Gr.

Erwin

Erwin_84

Re: Zelf gemaakte beluchting werkt niet naar behoren

Berichtdoor FredL » Wo 30 Dec 2015 0:47

Aan de andere kant van de huidige toevoer nog een toevoer er bij zetten. De gaatjes die het dichtst bij de toevoer liggen op 0.5mm boren en de gaatjes die het meest ver van de toevoeren liggen op 1 mm.. Het mooiste is als de je nog een tussenmaatje hebt voor de gaatjes in het midden.

FredL

Re: Zelf gemaakte beluchting werkt niet naar behoren

Berichtdoor marco67 » Wo 30 Dec 2015 2:06

ik gok dat je alleen aan de boven kant van de buis gaatjes hebt geboord het gevolg is dan dat het water in de buis loopt en dat kan je er dan niet meer uitkrijgen waardoor de lucht alleen door de eerste gaatjes kan ontsnappen je zou kunnen proberen om de gaatjes naar onder te leggen zodat eerst het water eruit gedrukt wordt.
een ander probleem kan zijn dat je teveel/te grote gaatjes hebt ten van de hoeveelheid lucht.
zelf "luchtstenen/membramen" maken is lastig de gaatjes boor je eigenlijk altijd te groot voor lucht zou je eigenlijk ergens tussen de 0.01mm en de 0.1mm moeten zitten. hoe kleiner het belletje des te meer bellen per liter en dus meer oppervlakte en een grotere water verplaatsing

groeten
marco

marco67

Terug naar Techniek